26 Haziran 2019 Çarşamba

Down Sendromlu Kızının Güzel Gülüşünü Bebeklere Aktaran Bir Anne



Merhaba değerli Aylak Editör okuyucuları. Her gün düzenli olarak hem internetten hem de televizyondan haberleri takip etmeye gayret ediyorum. Bugün internette haberlere göz atarken bir haber ilgimi çekti. Televizyonda çeşitli haber bültenlerinde de bu habere rastladım ve bunu sizlerle paylaşmaya karar verdim. Daha önce özel eğitim alanında çalışmış biri olarak özel gereksinimli çocuklara sahip anne-babaların nasıl bir durumda olduklarını az çok anlayabiliyorum. Gerçekten zor bir durum. Ben çalıştığım bir yıllık süreçte hiç down sendromlu çocukla çalışmadım. Otizmli öğrencilerin eğitimiyle ilgilendim. Hepsi o kadar masum, o kadar temiz ki... Onlardan ayrılırken yaşadığım o üzüntüyü sizlere anlatamam. Hâlâ aklımdalar ve sanırım ölünceye kadar da aklımdan çıkmayacaklar. Neyse, asıl meseleye geleyim isterseniz.

Tekirdağ'da yaşayan öğretmen Süreyya Ülkü Güler down sendromlu kızı 3,5 yaşındaki İnci Su'nun gülüşünü, tasarladığı bebeklere aktarmış. Bu güzel yürekli anne Aralık ayından bu yana yaklaşık 200 kadar oyuncak bebek yapmış ve kızının gülüşünün her yere her insana yayılması için bu bebekleri yapmaya devam edeceğini belirtmiş. 
İnci Su ve annesi 

Değerli okurlar sizler de bilirsiniz ki oyuncak sektöründeki tüm oyuncak bebekler kusursuz bir güzelliğe sahip olarak üretiliyor. İnci Su'nun annesi Süreyya Ülkü Güler, bu  bebeklerle oynayan çocuklarda bu algının kırılması adına down sendromlu bebeklerin yanı sıra tekerlekli sandalyede oturan bebekler tasarlayacağını da sözlerine ekliyor. 

Ben de bu güzel ve kutlu çabası için Süreyya öğretmenimizi kutluyor ve güzel kızı İnci Su ve ailesiyle birlikte güzel bir hayat geçirmesini temenni ediyorum. 




14 yorum:

  1. İnci Su'nun annesi çok önemli bir konuya parmak basmış. Kusursuz güzellik anlayışı çocukları olumsuz etkiliyor.
    ... İnci Su, gülüşüne kurban....

    YanıtlaSil
  2. bu gün tesadüf bakkalda gazetede gözüme çarpmıştı bu haber...

    YanıtlaSil
  3. Süreyya öğretmen gibi öğretmenlere ihtiyacımız var. Çocukların algısını bozan yanlızca oyuncaklarda değil üstelik, en hassas olunması gereken şeyler çocuk eğitimi ve gelişimidir bence.

    YanıtlaSil
  4. bencede çok güzel fikir ve üretim yapmış öyle şeyler yapıyorlar ve öyle reklamlar yapıyorlar ki normal insanlar bile acaba ben nırmalmiyim diye düşünüyorum teşekkür ederiz ibrahim bey.

    YanıtlaSil
  5. Bir kaç yerde rastgeldim .
    Büyük yürekli bir anne

    YanıtlaSil
  6. Kutluyorum yüce gönüllü anneyi, 👍

    YanıtlaSil
  7. Annemizi kutluyorum. Güzel bir çalışma içerisine girmiş.
    Yavrusuna nasıl özveriyle baktığını da tahmin edebiliyorum. Bunlar özel insanlar..

    YanıtlaSil
  8. Fikir çok güzel gerçekten. Güzellik, görüntü ve imaj konusundaki medya baskısı aslında herkesi kötü etkiliyor. Farklılıkları kucaklayıcı tasarımlar bazı yanlış anlayışları değiştirmede dinamo etkisi yapabilir. Paylaştığınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. Harika bir düşünce ve harika bir girişim. Desteklemek gerekiyor öğretmenimizi ve kızını. Tebrikler...

    YanıtlaSil
  10. Ne kadar ince bir düşünce. Bundan down sendromlu çocuklar ve aileleri de çok mutlu olacaklardır kesinlikle.

    YanıtlaSil
  11. Ben de haberlerde gördüğümde çok hoşuma gitmişti güzeller güzeli ne güzel düşünce

    YanıtlaSil
  12. Süreyya öğretmeni tebrik ediyorum bu ince davranışından dolayi. Hayata bakış açısı çocuğun gözünden görmesi mükemmel bir davranış biçimi bu yazı beni duygulandirdi. Sadece Süreyya ogretmenin görevi değil bu bizlerinde gorevi. Bu yazıdan sonra biraz daha farklı bakacağım biraz daha ince dusunecegim bende bu güzel ve özel çocuklar için.

    YanıtlaSil
  13. Ne kadar güzel düşünülmüş bir sey. Down sendronlu tanidiklarim oldu. Çok sevgi dolu ve pek çok sey öğrenmeye acik insanlar ve gençler.

    YanıtlaSil

Popüler Yayınlar

Blog Listem