3 Şubat 2019 Pazar

Zihnimde Hala Yazılmamış Cümleler Var


Günlük hayatın koşuşturması, bu koşuşturmanın içindeki kısır döngü, insanların samimiyetsizliği, çıkar ilişkileri onu darmadağın etmişti. Sıkıntılı,düşünceli ve yorgundu. Bir şeyler yapmalıydı. Yoksa dünyanın bu sıkıntılı, dalgalı, öfkeli okyanusunda kaybolup gidecekti. Evet, bir şeyler yapmalıydı. Tarihe bir not bırakmalıydı. "Zihnimde hala yazılmamış cümleler var" dedi kendi kendine. Yazmalıydı, eğer yazmasaydı delirecekti. Yazarsa geçerdi belki sıkıntıları. Oturdu, yazmaya çalıştı ancak yazamadı. Kendini toparlamaya çalıştı. Bugüne kadar kendisini bu denli sıkıntılı hissettiği hiç olmamıştı. Yine kendi kendine mırıldandı: "Zihnimde hala yazılmamış cümleler var." Sürekli bunu tekrar ediyordu. Kendisini motive etmeye çalışıyor ve yazmaya çalışıyordu. 

Peki ne yazacaktı? Yazabileceği şeyleri zihninden geçirdi: Kuşları, böcekleri, uçan kuştaki güzelliği, örümceğin ağ örüşünü, arının bal yapışını, keçinin inadını, karanfil ve yasemin kokularını, limon kabuğunun üzerinde şuursuzca dolaşan sineği, çelişkiler denizinde boğulan insanı, haksızlıkları, zulümleri, adaleti, hak ve hukuku anlatmalıydı. Ama içinde bulunduğu bu sıkıntılı durum onu yazmaktan alıkoyuyordu. Kendi iç dünyasında sürekli hesaplaşmalar içindeydi. Sorguluyordu hayatını, ruhsal kıvranışlar içerisindeydi. Bir an düşündü. Anlatmaya, yazmaya cesareti var mıydı acaba? Hadi diyelim bu sıkıntılı durumdan kurtuldu, silkindi ve kendine geldi, cesaretini topladı ve yazdı. Okuyanlar anlayacak mıydı onu? Bugüne kadar kimse anlamamıştı onun söylediklerini, yazdıklarını. Çevresi çok genişti ama kalabalık içerisinde kendini yalnız hissediyordu. 

Bir an sıkıldı ve elindeki kalemi bıraktı. Ceketini aldı ve dışarı çıktı. Yürüdü, sürekli yürüdü. Zihninde hala yazılmamış cümleler vardı ama o nereye gideceğini bilmeden sürekli yürüyordu. Kendisini bir sahil kenarında buldu ve beklemeye koyuldu. Hiç gelmeyecek bir gemiyi gelmeyeceğini bile bile sabırla beklemeye başladı. Beklerken birden gözleri karardı ve yere yığıldı. Bilincini kaybetti. Peki ya sonra? Sonrası meçhul...

Foto Kaynak: https://images.unsplash.com/photo

42 yorum:

  1. Zihnimde hala yazılmamış cümleler var ve biz bu yazının devamını merakla bekliyoruz . Kaleminize sağlık ibrahim bey

    YanıtlaSil
  2. İnşallah zihninde ki yazılmamış cümleleri yazmadan bir şey olmaz teşekkürler İbrahim bey saygılar

    YanıtlaSil
  3. Hepimizin zihni yazılmamış cümlelerle dolu bence. Aşina geldi anlatılanlar. Çok güzeldi, çok teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etkinlik yapıyoruz. Bence sen daha iyisini yazabilirsin. Kalemi güçlü olan arkadaşlarımızdansın. Ben teşekkür ederim okuduğun için :)

      Sil
    2. Teşekkürler İbrahim. Aklımda olsun. 😊🤚

      Sil
  4. Zihnimde hala yazılmamış cümleler var etkinliği tam gaz devam ederken ben bu hikayenizi çok Beğendim İbrahim Bey. Kala kala bir dert anası kaldı bunu yazmayan. Onu da sizin soru desteğinizle çözeceğiz galiba :) Kaleminize sağlık. Muhteşem olmuş yazınız.

    YanıtlaSil
  5. Farklı bakış açısı..
    Dikkat ile okudum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vakit ayırıp okuduğunuz için teşekkürler :)

      Sil
  6. Bu başlığı Engin abinin sitesinde görmüştüm. Bir tür mim mi acaba dedim ama değil herhalde... Devamını bekliyoruz ınşaallah... Selam ve Dua ile ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etkinlik yapıyoruz. Ortaya güzel yazılar çıktı. Okuduğunuz için teşekkürler :)

      Sil
  7. Harika bir yazı olmuş bu etkinlik çok hoş oldu bu başlıkta çok değişik makaleler yazıldı keyifle takip ediyorum bu başlığı. Bende bu başlık için bir yazı yazdım bakınız:(
    Zihnimde yazılmamış cümleler ) Edebiyat tarzında oldu yorumlarınızı siz değerli blogger arkadaşımdan da bekliyorum ilginize teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle. Güzel yazılar yazıldı. Hemen bakacağım yazınıza. Teşekkürler :)

      Sil
  8. Zihnimde hala yazılmamış cümleler paylaşımınızı beğeniyle okudum. Edebiyat donanımınız kendini daima hissettiriyor. Emeklerinize sağlık. Ama sizi biraz daha yoracağım sanırım. Kendi Kendimle MIM-2019un İlk Mim Yazısı için sizi mimledim. Keyifli ama zorlu sorular bu kez mimde. Soruları blogumdaki mim paylaşımımda bulabilirsiniz. Sizin cevaplarınızı ve kimleri mimleyeceğinizi merakla takip edeceğim. Selamlarımla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence hiç yorulmaz hoşuna bile gitmiştir İbrahim beyin :)

      Sil
    2. Estağfurullah yorgunluk ne demek keyifle görevi yerine getireceğim Aslı Hanım. Teşekkürler övgüleriniz için :)

      Sil
  9. Guzel bir yazi olmus 😊

    YanıtlaSil
  10. Zihninizde yaptığınız o yolculuğa herkesi dahil ettiniz. Tabi bu seri devam edecek mi yoksa burada noktalanacak mı şimdiden merak konusu. Güzeldi teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arz-talep meselesi Erhan Bey :) Ben teşekkür ederim okuduğunuz için :)

      Sil
  11. Bir yandan "zihnimde hala yazılmamış cümleler var" derken bir yandan da zihindeki bu cümleleri en sevdiklerinle paylaşıyor olmanın dayanılmaz hafifliği...

    YanıtlaSil
  12. Zihnimde hala yazılmamış cümleler var etkinliği yazısını bu akşam yazacağım İbrahim Bey. Tabii soru sizden geldiği için sizi de ekleyeceğim konuya. Bu arada blogger profiline geçtik. Bu da ilk yorumum. Sizin blogla açılışı yaptık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı uğurlu olsun Gülhan hanım yazın hep birlikte okuruz :)

      Sil
  13. Beğenerek okudum İbrahim bey. Sonrası meçhul kalmasın ...

    YanıtlaSil
  14. Ceketini alıp dışarı çıktıktan sonra ne olacak diye beklerken son satırı okuyup kaldım ben de öylece.. Ama hepimizin zihninde hala yazılmamış bir şeyler vardır mutlaka..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yazılmamış o kadar cümle var ki o yüzden yazmaya devam... Teşekkürler ziyaretiniz için :)

      Sil
  15. O gemi gelmedi be İbrahim Abi..Gidelim mi ne dersin ? Hikayesel yazmanız yazıyı akıcı hale getirerek sıkılmadan okumamı sağladı . Kaleminize sağlık ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gitmeyelim be kardeşim. Yakışmaz bize. Ülküsüne, sevdasına bağlı olanlara sabırla beklemek yakışır. Ziyaretin için teşekkürler :)

      Sil
  16. Şans eseri karşılaştım bu yazıyla ve iki ki de karşılaşmışım dedim. Sizinle beraber kalemi elime aldım, düşüncelere daldım ve kalemi bıraktım sanki. Çok beğendim, yaşadım gibi. Kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ne güzel yorumdur böyle, çok teşekkür ederim. Böyle yorumlar gerçekten insanı yazmaya teşvik ediyor. Takibiniz için de çok teşekkür ederim :)

      Sil
  17. Bu makaleyi okuyunca aklıma yine Asterel seyahat konusu geldi Acaba gerçekten varmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Astral seyahat konusunda bilgi sahibi olmadığım için yorum yapamayacağım, vakit ayırıp okuduğunuz için teşekkürler :)

      Sil
  18. Harika olmuş, bu kadar değerli bir yazı bu kadar güzel ve kaliteli yorumları hak ediyor, her seferinde başka bir başarılı yazı ile karşılaşıyorum sizle gerçekten bu işi gönülden ve candan severek yaptığınızı düşünüyorum tebrikler ve başarılar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle güzel yorumlar beni çok mutlu ediyor, çok teşekkür ederim :)

      Sil
  19. Ben sizi nasıl kesfetmemisim daha once. Bayildim yazilariniza :) adam acaba cumleleri tamamlayabildi mi ya da tamamlayabilecek mi ? Aklimda deli sorular :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim hocam. Çok mutlu oldum :)

      Sil

Popüler Yayınlar

Blog Listem