16 Şubat 2019 Cumartesi

Afrika'da Siyah Leopar Görüntülendi


Merhaba değerli Aylak Editör okuyucuları. Bugün sizlere ilginizi çekebileceğini düşündüğüm bir konudan bahsetmek istiyorum. 

Bundan yaklaşık bir yıl önce San Diego Hayvanat Bahçesi ekibi Afrika'da siyah dişi bir leoparın olduğu bilgisini almışlar ve buraya bir ekip göndermişler. Bölgeye gelen bu ekip gerekli hazırlıkları tamamladıktan sonra siyah dişi leoparı görüntülemek için beklemeye koyulmuşlar. Yaklaşık bir sene sonra bu araştırma ekibi muratlarına ermişler ve bu siyah leoparı Kenya'da görüntülemeyi başarmışlar. 

Gelelim asıl meseleye... Peki siyah leoparın Afrika kıtasında en son 110 yıl önce görüldüğünü biliyor muydunuz? 

Evet, bu siyah leopar Afrika'da çok nadir görülen bir tür ve en son 110 yıl önce Etiyopya'da görülmüş. 

Bu kısa yazımda sizlere efsanelere konu olan siyah leopar hakkındaki bu ilginç bilgiyi aktarmak istedim. 

Siz de görüşlerinizi yazabilirsiniz. Sevgilerle...

41 yorum:

  1. İlginç bir haber siyah leoparın görülmesi

    YanıtlaSil
  2. Bu paylaşım için teşekkürler. Kitaplara kacanlar Aylak Editör ü, okumak üzerine, kitaplar üzerine yaptığı paylaşımlarla tanımıştım. Bu yazılarınızı bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakında gelecek :) Teşekkürler ziyaretiniz için :)

      Sil
  3. Hayvanat bahçesine götürmeseler bari...Yalnız ama özgür olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de endişem o, ya götürülürse :( Teşekkürler ziyaretiniz için :)

      Sil
  4. Siyah leopar nesli tükenen bir hayvan. Ve bence insanlara görünmekle hayatının hatasını yapmış. Umarım bir yere hapsetmezler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de en büyük endişem o Gülhan Hanım :( Teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
  5. Evet ilginç bir haberdi.Leoparın siyah renginin aslında ,albinoluk gibi genetik bir bozukluktan kaynaklanıyor olması da ilginç :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, ben de öyle okumuştum, gerçekten ilginç. Teşekkürler ziyaretiniz için :)

      Sil
  6. Çok harika bir hayvan umarım koruma altına alırlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de dileğim o yönde. Teşekkürler ziyaretiniz için :)

      Sil
  7. Bize versinler Türkiye de besleriz :) Gaziantep hayvanat bahçesine yakışacağına eminim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence doğada özgürce dolaşsın :) Teşekkürler katkınız için :)

      Sil
  8. İnşallah koruma altına alınır. 110 yıl sonra ilk defa görülüyor. Uzun bir süre. Belkide dünyadaki tüm olumsuz gelişmelerden dolayı inzivaya çekilmişti. İnşallah zarar gelmez. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke bizim de inzivaya çekilme şansımız olsa :)Katkınız için teşekkürler :)

      Sil
  9. İlginç, 110 yıl önce ve şimdi görülmüş...Paylaşım için teşekkür ederim...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, gerçekten ilginç. Ben teşekkür ederim, ziyaretiniz için :)

      Sil
  10. Siyah rengi ile baya asil durmuş hayvan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de asil bir görüntüsü var :) Teşekkürler katkınız için :)

      Sil
  11. çok seviyorum bu hayvanları.muhteşem bir estetiği var.inşallah rahat bırakırlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de seviyorum ve en büyük tehdit insanoğlu ile karşılaştı. Üzülerek yazıyorum bunu :( Katkınız için teşekkürler :)

      Sil
  12. Yanıtlar
    1. Bence ondan korkmamak lazım, kötü niyetli insanlardan korkmak lazım. Teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
  13. Enteresan ama hoş bir görüntüsü varmış...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle. Teşekkürler katkınız için :)

      Sil
  14. Görüntüleyebilmek için bir yıl beklemişler haa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolay değil, bir yıl beklemişler. Teşekkürler ziyaretiniz için :)

      Sil
  15. Siyah leoparı göründüğüne pişman etmeseler bari

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ondan endişeliyim Seyhan Hanım :( Teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
  16. Biri siyaha boyamasın çevreyi turistleri çekmek için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabilir şaşırmam yani :) Tebrikler Engin Bey, çok değişik bir bakış açısı :)

      Sil
    2. Ticaret ağa diyor anasını boyar babasına satar hesabı :)

      Sil
  17. Ne kadar güzel görünüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet güzel görünüyor, teşekkürler ziyaretiniz için :)

      Sil
  18. Şu hayvanların en büyük talihsizliği insanlarla aynı gezegende olmaları. Rahat bırakılacağına ihtimal dahi vermiyorum. Ne yazık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef öyle :( Katkınız için teşekkürler :)

      Sil
  19. bir kaç kendini bilmez popüler olmak için avlamaya falan kalkmazlar inşallah hayvanı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de endişem o :( Katkınız için teşekkür ediyorum.

      Sil
  20. Siyah leopar kendini tam 110 sene göstermemeyi başarmış ya, kocaman bir alkışı hak ediyor. Kedigiller familyası aslanı kaplanı leoparı vaşağı her biri büyüleyici güzellikte ama bizler homo sapiensler olarak onları değerini kavrayamadık ve türlerini yok olma noktasına getirdik. Umarım bu güzelliğin de başına bir felaket gelmez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı dilekleri paylaşıyorum Aslı Hanım, değerli yorumunuz için teşekkür ederim :)

      Sil

Popüler Yayınlar

Blog Listem