7 Şubat 2019 Perşembe

İş Fikri: Evde Sera Kurmak


Değerli Aylak Editör okuyucuları, merhaba. Bugün ilginç bir içerikle karşınızdayım. İnşaallah beğenirsiniz. 

Erhan Çakırlar'dan rol çalmak istedim bugün. Yahu durun hemen "Pis hırsız, biz burada hırsızları sevmeyiz!" falan demeyin. Bir durun dinleyin. Erhan Bey'i takip edenler bilir; kendisi okuyucularına iş fikirleri sunuyor. Kendisinin bloğuna buradan ulaşabilirsiniz. Ben de düşündüm ki bir iş önerisi de ben sunayım. 

Efendim, lafı biraz dolandıracağım, onun için kusura bakmayın. Salı günü semt pazarına gittim. Hay gitmez olaydım. Psikolojim bozuldu, yaşama sevincim kaçtı. Malum sizler de biliyorsunuz ki meyve-sebze fiyatları ateş pahası, el yakıyor. Pazarı dolaşıyorum, dolaştıkça bunalıma giriyorum. Dolaştıkça bunalıyorum, bunaldıkça dolaşıyorum. Böyle bir kısır döngü içindeyim. Uzaktan bir fiyat etiketi görüyorum, bakıyorum ve içimden diyorum ki "Hah işte ucuz bir şey buldum sonunda, koş git al" diyorum ancak ne oluyorsa tezgahın yanına yaklaştığımda oluyor. Etiketin üstünde fiyat yazıyor ama fiyatın yanında küçücük "yarım" yazıyor. Yani anlayacağınız ucuz sandığım şeyin yarım kilosu ... liraymış. Bende büyük bir hayal kırıklığı; küçük Emrah gibi boynumu büküyor ve tezgahtan uzaklaşıyorum. Dolaşmaya devam ediyorum, bir bunalım içerisindeyim. Ter basıyor ve pazardan artık kaçmak istiyorum. Aklımdan şöyle kaçmak geçiyor. Nasıl mı? İşte böyle: 


Neyse efendim, lafı fazla uzatmayayım. Kahramanmaraş'ta yaşayan bir vatandaş benim gibi bunalıma girmiş, canına tak etmiş olacak ki evde sera kurmuş. O da çoğumuz gibi sebze fiyatlarının uçukluğundan şikayetçi. Şikayetçi olduğu için de evindeki salona sera kurmuş ve kendisi sebze yetiştirmeye başlamış.

Şimdi sorarım size. Ne yapsak biz de mi böyle sera kursak? :) 

Eeee, ne demişler; izahı olmayan şeylerin mizahı olurmuş. Siz de görüşlerinizi yazabilirsiniz. Sevgiyle kalın :) 


42 yorum:

  1. Bu haberi sabah ben de şaşkınlıkla dinledim. İcatlar ihtiyaçlardan doğarmış. Bu kriz ortamı hepimizi mucit yapacak yakında. Çok esprili bir dille anlatmışsın İbrahim. Keyifle okudum. Yazını büyük usta Şener Şen le de taçlandırmışsın. Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim vakit ayırıp okuduğun için :)

      Sil
  2. Ahhh ahhh olacağına bakın. Eve iki de tavuk bi de inek aldık mı tamamdır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakında çiftlik kuracağız :) Teşekkürler ziyaretiniz için :)

      Sil
  3. Konuyla çok alakasız olacak ama sitemde tek soruluk bir anket paylaştım ana sayfada sağ tarafta hemen. Fikirlerinize önem veriyorum lütfen cevaplar mısınız? Siteme profil resmime tıklayıp ulaşabilirsiniz şimdiden teşekkür ederim ^_^

    YanıtlaSil
  4. Hocam olur mu öyle şey siz ne güzel anlatmışsınız. Ben eve, karşı arsadan toprak taşımaya başladım bile :) Bu buluşun projesini hazırlayıp patentini alalım derim :) Siz de benim gibi yapın sürekli 50 TL lik alıyorum zamdan etkilenmiyorum. Kara mizah yapar olduk halimize..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Patent için işlemlere başlıyorum :) Teşekkürler ziyaretiniz için :)

      Sil
  5. Tam olmuş söz üzerine oturmuş
    İzaha mizah...Harika

    YanıtlaSil
  6. Artık her şeyi evde yetiştirecez. Yumurta için tavuk alacaz. Süt ürünleri için bir de inek alırız. Baktık eve sığmıyoruz biz sokakta yatarız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle, çiftlik kuralım olsun bitsin :) Teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. Doğala dönüş güzeldir :) Teşekkürler ziyaretiniz için :)

      Sil
  8. Sigara ve içki evde üretilmeye başlandı sera işide olursa şaşmam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vatandaş yapmaya başlamış bile abi :) Teşekkürler :)

      Sil
  9. Üretime bir destekte bizden olsun sloganımız o zaman :)Yeni meslek HOME SERA :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardeşim hemen patentini alalım :) Teşekkürler ziyaretin için :)

      Sil
  10. Evde sera kurmak hiç de fena fikir değil düşününce.
    Ülkece zaten uygarlık tarihinin başlarına ışınlandık; yakında yeniden avcılık-toplayıcılık yapmaya başlayacağız bu ekonomik buhranda. Ben kendi adıma beyaz yakalılığı bırakıp mağarama dönüp orada organik tarımımı yapıp blog içeriklerimi de duvarlara kazımayı seçebilirim pekala:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fena fikir değil Aslı Hanım, kararınızı verdiğiniz zaman bana da haber verin :) Teşekkürler katkınız için :)

      Sil
  11. Evin icinde kolay olmaz sanirim ama ben cok keyif alirdim bu isten 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ülkemizde şartlar olumsuz olunca kolay olmasa da yapılmaya başlandı :) Bence de keyifli olur, yorumunuz için teşekkürler :)

      Sil
  12. Bende fiyatları gördükçe bunalıma girenlerdenim. Asgari ücretle hatta onun iki katı ile çalışanların Allah yardımcısı olsun .
    Bu yarım kilo olayı da çok sinir bozucuymuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin, Şafak Hanım. Aynen yarım kilo olayı sinir bozucu, katkınız için teşekkürler :)

      Sil
  13. Ben bu konularda yetenek düşmanı olduğumdan bitkilere yazık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merak etmeyin Beyda Hanım, kursu açılır, gideriz öğreniriz :) Yorumunuz için teşekkürler :)

      Sil
  14. Yanıtlar
    1. Aslında fena da olmaz, kilo almıştım :) Şaka bir tarafa o noktaya geldik maalesef. Teşekkürler katkınız için :)

      Sil
  15. Hobi bahçeleri yaygın büyükşehirlerde ama sebebi doğal ürünler yemek, yoksa pahalılıktan değil. Bazen doğal sebze meyve yiyelim derken daha pahalıya mal oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğal ürünlere zaten yaklaşılmıyor. Çarşı pazar malum zaten. Katkınız için teşekkürler :)

      Sil
  16. Durumumuz içler acısı. Ama en azından mizahla yaklaşmak rahatlatıyor insanı anlık da olsa..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzahı olmayan şeylerin mizahı oluyor. Mizah da olmasa kafayı yiyeceğiz :) Teşekkürler ziyaretiniz için :)

      Sil
  17. aslında şahane fikir ama alan yeterlimi evde:))aslında en güzeli doğal hayata geri dönmek ama...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teras olsa süper olacaktı kurardık serayı :) Teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
  18. Evde sera kurmak çok süper fikirmiş İbrahim Bey. :) Bende koca teras var, orayı camla kapatsak aslında sera değil mini bir bostan bile olabilir. Tuttum bu fikri. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen çalışmalara başlayın Gülhan Hanım :) Yorumunuz için teşekkürler :)

      Sil
  19. Evde sera kurmak aslında çok güzel fikirmiş.Ama evde balkon yok,güneş yok.İstanbul'da evlerin durumu malum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teras olsaydı iyi olacaktı :) Teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
  20. Yalnız baya muhteşem bi olay olur herkesin yaptığını düşünsenize toplumda yaygınlaşıyormuş fln kesinlik süper bir olay teşekkürlerr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süper olur ama evde alan yeter mi onu bilemiyorum :) Ben teşekkür ederim :)

      Sil
  21. Evde seracılık güzel fikir ama nasıl olacak o ortama sahip evler kalmadı ne yazık ki
    Her yer beton yığını
    Güneşi göremez hale geldik neredeyse

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız ancak yapan yapıyor :) Teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil

Popüler Yayınlar

Blog Listem