8 Ocak 2019 Salı

Kendimizi Neden Sürekli Yorgun Hissediyoruz?


Sizi bilmiyorum ama bazen kendimi çok yorgun hissettiğim günler oluyor. Aslında bu durum çağımızın hastalığı olarak da kabul ediliyor. Sık sık çevremizde de duyarız bu yorgunluk şikayetini. Acaba kendimizi sürekli yorgun hissetmemizin nedenleri ne olabilir? Bu konuyu sizler için araştırdım ve yazmaya karar verdim. İşte yorgunluğun nedenleri: 

1) Uykusuz olmak: Kaliteli ve sağlıklı bir uyku sağlığımız ve günü verimli geçirebilmemiz açısından önemli. 

Öneri: Sağlıklı Uyku İçin Çeşitli Öneriler adlı yazımı okuyabilirsiniz. 

2) Kahvaltıyı ihmal etmek en önemli nedenlerden. Sağlam bir kahvaltı güne iyi başlamak ve günü verimli geçirmek açısından oldukça önem taşıyor. Kahvaltıya gereken önemi vermediğimiz takdirde gün içerisinde kendimizi yorgun hissetmemiz kaçınılmaz. 

3) Gün içerisinde yeterince su içmemek de yorgunluğa neden olabiliyor. 

4) Vücudumuz ihtiyaç duyduğu demiri almadığı takdirde vücuttaki oksijen miktarı azalır ve bu da yorgunluğa sebep oluyor. Demir içeren ıspanak, brokoli, yeşil mercimek gibi besinleri tüketmek isabetli karar olur. 

5) Şeker miktarı yüksek besinleri tüketmek de yorgunluğa sebep olur. Çünkü şeker miktarı yüksek besinleri tükettiğimizde kan şekerimizde ani artışlar ve düşüşler meydana gelir ve bu durum kendimizi yorgun hissetmemize neden olur. 

6) İnsülin direnci de yorgun hissetmemizin nedenleri arasındadır. Eğer gün içinde sürekli acıkıyorsanız, canınız sürekli tatlı besinler çekiyorsa ve yemek yedikten sonra uykunuz geliyorsa hemen doktorunuza başvurun; çünkü sizde insülin direnci olabilir. 

7) Aşırı çay ve kahve tüketimi de yorgunluğa neden olabiliyor. Çay ve kahve gibi içecekler bünyesinde aşırı kafein barındırdığından yorgunluğa yol açabiliyor. 

8) Yetersiz ve dengesiz beslenme de yorgunluğa neden olur. 

9) Stres ve duygusal çöküntüler de yorgunluğa neden olur. Stresli insan aşırı gerilim içinde olur ve bu durum da kendimizi yorgun hissetmemize neden olur. 


10) Tabii ki işkolik olmak da yorgunluğun nedenleri arasındadır. Bazı insanlar vardır eve de iş getirirler ve akıllarında sürekli işleriyle ilgili düşünceler vardır. Siz yapmayın bunu, aşırı yoruyor insanı. 

11) Aşırı mükemmeliyetçi olmak da yorgunluğun sebeplerinden. Aşırı mükemmeliyetçi insanlar yaptıkları her işte mükemmelliğin sınırlarını zorlar ve bu durum onları yorar. Gün boyunca kendilerini yorgun hissederler. 

Sizlere bu yazımda kendimizi yorgun hissetmemizin nedenlerini anlatmaya çalıştım.Yazımı bitirirken şu önemli uyarıyı yapmak isterim: Siz bu yazıyı dikkate alın ancak önce doktorunuza danışmayı ihmal etmeyin. Herkese mutlu, huzurlu ve sağlıklı günler... 


59 yorum:

  1. Çok faydalı bir yazı yazmışsınız, kaleminize sağlık Allah razı olsun. Yazdığınız şeyleri ah bide yapabilsek, icraatte sıkıntı var...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin... Haklısınız icraat maalesef sıkıntı. Teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
  2. Yorgunluktan zaman zaman muzdarip olabiliyoruz İbrahim. Saydığın her bir madde çok önemli aslında. Sağlığımızı korumak için yapmamız gerekeler hastalandıktan sonra yapılması gerekenlerden çok daha kolay aslında. Sanırım bunu unutmamak gerekiyor. Çokkkkk teşekkürler 😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın. En iyisi hastalanmadan önce gereken önlemleri alabilmek. Çok teşekkür ediyorum ziyaretin için :)

      Sil
  3. Son bir kaç gündür bu sürekli yorgun hissetme durumu bende de var.
    Bu sabah özellikle kan tahlili yaptırdım Perşembe gününe sonuç alacağım.
    Uykusuzluk problemi yaşıyorum sık sık bu neden olabilir dediğiniz gibi . Diğerlerine kahvaltı su tüketimi yeterlı beslenme gıbı oldukça özen gösteriyorum ama arada kaçırdıklarım oluyor . Mükemmeliyetçilik be duygusallık konusuna gelince dediğiniz gibi bundan da kaynaklı sorun yaşıyor olabilirim.
    Daha dikkatli davranacağım çok güzel açıklamışsınız teşekkür ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. E anne olmak da kolay değil. Aslında anne ve baba olmak gibi bir madde de yazabilirmişim aslında :) Sizinki annelik ile alakalı olabilir. Anne baba olmak yorar insanı. Geçmiş olsun; teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
    2. En güzel yorgunluklar bunlar diyelim o zaman kimseye eksikliğini göstermesin

      Sil
    3. Allah bana da nasip eder inşallah o yorgunluğu :)

      Sil
    4. Amin 🙏 inşallah İbrahim bey sizede nasip etsin

      Sil
  4. İbrahim bir ay önce bende de vardı bu durum şimdi iyiyim çok şükür.Çay, uykusuzluk ve stres

    YanıtlaSil
  5. Su içmemek, şekerli gıda tüketmek ve maalesef ünsilin direnci benim yorgun hissetmeme neden olan şeyler.. Şekeri kısıp suyu artırmalıyım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O şeker yok mu o şeker :) Ben de vazgeçemiyorum :) Teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
  6. 11. maddeyi kaldıralım da insanlar bir boşvermişlik içine girmesin İbrahim Bey...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buradaki kastım aşırısı. Kendimden biliyorum. Üniversitedeyken ödevlerimin mükemmel olmasını istediğimden üzerinde çok çalışırdım. Bazen aşırıya bile kaçardım. Bu da beni hem psikolojik açıdan hem de zihinsel açıdan yıpratırdı. Katkınız için çok teşekkürler :)

      Sil
  7. İtiraf ediyorum: Stres, öğrencilik yıllarımdan beri çok geç yatmayı tercih edip hafta içi erken kalkmak zorunda kalmamdan dolayı uykusuzluk, yaptığım işte mükemmelliyetçi (işimde olduğu gibi bloğuma koyacağım bir yazıyı bile günlerce bekletip iyice demini almadan yayınlayamıyorum) olmak kusurlarım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında mükemmeliyetçilik kötü bir şey değil. Ama aşırısı insanı olumsuz etkileyebilir. Teşekkürler katkınız için :)

      Sil
  8. su içmeyi ihmal ediyoruz hemde çok..birde teknoloji..beynimizi çok hırpalıyoruz bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle kış aylarında su içmeyi fazlasıyla ihmal ediyoruz. Uzun süre bilgisayar başında oturmak da insanı yorabiliyor. Teşekkürler katkınız için :)

      Sil
  9. Harika ipuçları için tesekkurler

    YanıtlaSil
  10. Bazı günler güne zinde başlıyorum. Bunun aldığım gıda ile alakalı olduğunu düşünüyorum ama hala tespit edemedim. 4.maddedekiler sevmiyor ve yemiyorum, yemek lazımmış saol

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle kahvaltı çok önemli. Ben de brokoliden pek hoşlanmıyorum ama sağlıklı işte :) Teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
  11. Bence en önemli etken uyku problemi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaliteli uyku her zaman önemli. Teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
  12. benim sorunum folik asit eksikiliği çıktı ama öyle böyle bir eksiklik değil... alt değer 5 üste değer 20 olması gerekirken benim 2 çıktı
    4 ay ilaç kullandım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geçmiş olsun. Sağlığınıza dikkat edin. Teşekkürler katkınız için :)

      Sil
  13. İbrahim genelde hepimizde oluyor bu sabah sendromu uykusuzluk kendi halsiz hissetme

    YanıtlaSil
  14. cok faydali bir yazi ellerinize saglik, ama bi maddeden kurtulsak digerinden kurtulamiyoruz. Su anki yasama sartlari...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız maalesef hepsine uyamıyoruz. Yaşama şartları da çok etkin. Teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
  15. neden oluyor duvarları silikonlu evler yatak elyaf silikon yastık yorgan gdo lu besinler oksijensiz oda v.s v.s köye dönelim köye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En iyisi organik yaşam :) Temiz hava :) Teşekkürler ziyaretiniz için :)

      Sil
  16. Stres, kafa takıntıları, kaliteli uyku uyuyamama en büyük nedenleri. Diğer maddeler de etkili, illa bir şey çıkıyor bu hayatta bizi yoran. Yorgunluk kaçınılmaz, sizden bir de dinlenme üzerine bir yazı bekliyoruz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz istersiniz de ben yazmaz mıyım :) Teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
  17. 10. madde hariç bende hepsi var. Ve bunların da farkındayım ama bir türlü reaksiyon gösterip durumu düzeltmek için çaba göstermedim. Düzen şart.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında düzen kuramama çoğumuzun ortak şikayeti. Düzen kurmak çok önemli. Teşekkürler Semih kardeşim :)

      Sil
  18. Çok doğru tespitler.
    Bende beden yorgunluğu çok çabuk geçiyor fakat beynim çok yorulmuşsa ne yapsam faydasız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öğretmenim zihin yorgunluğu kötü bir şey. Bunu en iyi öğretmenler bilir. Teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
  19. Hepsinden bir parça var yorgun değilim diye kandırıyorum kendimi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En iyisi "yorgun değilim ben" deyip kendimizi buna inandırmak :) Teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
  20. Bir de sebebi henüz tam olarak açıklanamayan bir kronik yorgunluk problemi var ki, ne dinlenmeyle ne doğru beslenmeyle geçmeyen, yaşamı sekteye uğratan ciddi bir rahatsızlık...
    Faydalı bir paylaşım olmuş, teşekkürler.
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru...Kronik yorgunluktan da çoğu insan muzdarip. Yararlı olduysam ne mutlu, teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
  21. Yeterince su içmemenin yorgunluğa sebep olduğunu bilmiyordum öğrenmiş oldum yorgunluğum ondan kaynaklı olabilir bir deneyeyim teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  22. Yorgun hissediyoruz çünkü keyfimiz yok, yorgunuz çünkü hayat şartları her geçen gün daha da zorlaşıyor. Şöyle köşede milyon dolarcıklarımız olsa Şeyma gibi İnstagram'ı Miami fotoğraflarıyla doldurmaz mıydım ben. Bak o zaman ne yorgunluk ne keyifsizlik kalırdı. Piyango da çıkmadı seneye artık kısmet.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Piyangoyu bırakın amorti bile vurmuyor :) Teşekkürler ziyaretiniz için :)

      Sil
  23. Cok güzel bilgi ve tavsiyeler 😊

    YanıtlaSil
  24. Kendini yorgun hissetmeyen insan yoktur diye düşünüyorum. Önemli olan ileri boyuta taşımamak, yorgunlukta virüs gibi direnmezsek ele geçiriyor. Bazen stresten yorgun hissediyorum, bazen de yorgun olmak stres yapıyor. Uykuyu söylemiyorum bile kısaca hepsi birbiriyle ilişkili:) bilgileriniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Stres yorgunluğa, yorgunluk strese neden oluyor. Kısır döngü yani :) Rica ederim, ben teşekkür ederim :)

      Sil
  25. Beslenme önemli bir faktör yorgun hissetmekte. Fakat bu konuyu düşünüyordumda çevresel faktörlerinde bunda etkisi var. Aşırı kalabalık, gürültü , çevre kirliliği, kalabalık şehirlerde yaşamak. En büyük etkende budur doğada yaşayan insanla şehirde yaşayan insan arasında gözle görülebilen fark var .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şehir hayatı insanı çok yoruyor gerçekten. Yorumunuz ve ziyaretiniz için teşekkürler :)

      Sil
  26. İnsan neden hep kendini yorgun bitkin hisseder başlıgını görünce sanki beni tanıyor veya benim içinde bulundugum durumu anlatıyor diye baştan itibaren tane tane okudum hatta geri döndüm bir daha okudum üzülerek ifade ediyorumki bu maddelerin birçogu bende mevcut ellerinize saglık

    YanıtlaSil
  27. kendimi neden yorgun hissediyorum en çok uykusuzluk . Kitap okumaya kaptırınca zaman nasıl geçiyor anlamıyorum :)

    YanıtlaSil
  28. Çok güzel bir derleme olmuş teşekkürler İbrahim bey.

    YanıtlaSil
  29. stresin sandığımızdan da çok etkisi var aslında bu konuda bende kendimi genelde yorgun hissedenlerdenim

    YanıtlaSil
  30. Bence toplum olarak hepimiz artık "yorgun" olmanın ötesine geçtik, resmen tükenme sendromu içindeyiz.
    Fiziksel yorgunluk kaynakları, gürültü, trafik, uykusuzluk v.b. çaresi olan şeyler ama bence hepimizi yıldıran, gözümüzün ferini kaçıran şey bizleri çevreleyen toplumsal olaylar, ekonomik çalkantılar, hayat pahalılığı ve netice olarak ne kadar çabalarsak çabalayalım, hiçbir şeye yetişememe, hayatımızın dümenini kaybetme duygusudur.
    Spor, dans, kitaplar, filmler, olumlu neşeli dostlar, hayvan sevgisi, hobiler kısaca ruhumuza ve bedenimize iyi gelen şeylerle kendimizi takviye etmemiz gerek ama uygulaması hiç de kolay değil maalesef.

    YanıtlaSil

Popüler Yayınlar

Blog Listem