12 Ocak 2019 Cumartesi

Haftada Ortalama 2 Adet Ekmek Çöpe Gidiyor


Merhaba değerli dostlar. Zaman buldukça gündemi takip etmeye çalışıyorum. Televizyonda haberleri fırsat buldukça izlemeye çalışıyorum, internette de haber sitelerine göz atıyorum. İnternet sitelerini gezerken bir haber gördüm ve ilgimi çekti, sizlerle paylaşmaya karar verdim. 

Ticaret Bakanlığı'nın yaptığı "2018 yılı Türkiye İsraf Araştırması" sonuçlanmış. Araştırma sonuçları 26 ilde 2200'ün üzerinde tüketici ile yapılan anket sonucunda elde edilmiş. Elde edilen sonuçlar ise çarpıcı. İsterseniz bu sonuçlara bir göz atalım: 

-Haftada ortalama 2 adet ekmek israf ediliyormuş. Yani israf ediyormuşuz. İnsanların çoğu, aldıkları ekmeği tüketemeden çöpe atmak zorunda kalıyorlarmış. Acı bir sonuç. Yazık, günah gerçekten. Aslında ailece ne kadar tüketebileceğimizi öngörerek alabilsek israf yapmamış oluruz. 

-Vatandaşlarımızın cep telefonu değiştirme sıklığı ise ortalama 3,7 yılmış. Yani yaklaşık 3,5 yılda bir cep telefonu değiştiriyormuşuz. Tabii bu rakam ortalama. Sıkılıp 6 ayda bir, yılda bir telefon değiştiren insanlar da olabiliyor. 

-Vatandaşlarımız 8 yılda bir otomobil değiştiriyormuş. 

-Tasarruf yapanların sayısı da geçen yıla göre artmış. Finansal anlamda tasarruf yapanların oranı 2017 yılında %13,6 iken, bu oran 2018 yılında %38,1'e yükselmiş. Yani finansal anlamda tasarruf yapanların oranı %24.5 artmış. Sanırım bunda ülkemizin son dönemde yaşadığı ekonomik sıkıntılar etkili oldu. Ekonomik kriz insanları tasarruf yapmaya yöneltmiş. Böyle dönemlerde yatırım yapmak kolay değil. 

Sonuçlar böyle. Siz de görüşlerinizi yazabilirsiniz. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere. Sevgiler, saygılar...

30 yorum:

  1. Gerçekten benimde içim acıyor gördükçe çöpe atılan ekmekleri yemekleri oysaki bir dilim ekmeği bulamayan nice aileler var 😔

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle Seyhan Hanım. Duyarlı olmamız lazım. Teşekkürler :)

      Sil
  2. İbrahim tasarruf yapmak çok zor bu dönemde ne olduğu belli olmayan harcamalarla karşı karşıya kalıyoruz her ay diyorum şu parayı bir kenara koyayım ama bu hedefe bir türlü tutturamadım hayırlısı bakalım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faturalar evlere şenlik abi. Onlar yetiyor zaten :)

      Sil
  3. Tasarrufu öğretmeliyiz gelecek nesillere

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle tasarruf çok önemli. Teşekkürler :)

      Sil
  4. Arabam yok. Bir telefonu da tamamen bozulana kadar kullanırım. Ekmeği de eskisi kadar yemediğimden ziyan etmiyorum. Ama ziyan edilen ekmek meselesine her şeyden daha çok üzülüyorum. Ben sokak hayvanları için alıyorum çöpe atılacak ekmekleri sağdan soldan. Onları beslediğimi bilen de bana getiriyor zaten. Artık yemeklerle veya 3-5 liraya alınan kasap artıklarını pişirip o ekmeklerle karıştırınca hayvanların karnı doyuyor. Bu insanlar gelecekte o ekmekleri çok arayacak. Dünyanın kaynakları tükeniyor. Bakalım neler olacak... Önemli bir konuya dikkat çekmişsiniz İbrahim Bey. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Restoranların kalan ekmekleri, yemekleri hayvan barınaklarına götürmeleri gerekir diye düşünüyorum. Hayırlı bir iş yapıyorsunuz Gülhan Hanım. Ben teşekkür ederim yorumunuz için :)

      Sil
  5. Ne tuhaf ki ekmeği fazla fazla alıp yiyemediğimiz için çöpe atıyoruz. Ne kadar günaha girdiğimizin farkında olmadan maalesef bunu yapan insanlarımız var. Manevi boyutu geçip, maddi boyuta gelecek olursak bugün 1,25 ekmeğin fiyatı, fazla fazla alıyoruz yeriz diye ve yiyemeden çöpe atıyoruz. Buradan şuraya gelmek istiyorum; bu sıralar 25 kuruş verilen poşet konusu herkesin ağzındayken, ekmeğe verilen değer bu mu? Çok yazık gerçekten, Allah içimize o manevi şuuru versin inşaallah. Hakkınızı helal edin fazla uzattım...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin. Estağfurullah uzun yorumlar iyidir :) Aynen öyle. Özellikle yeni nesile bu manevi şuuru kazandırmamız lazım. Teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
  6. Ekmek israfı konusunun çok ciddi boyutlarda olduğunu biliyorum. Adını vermem doğru olmaz bir devlet kurumu için özel bir fırından günlük 100 ekmek alınıyordu o iş için görev verildi bana ve her gün 50 ekmeğin martılara verildiğini gördüm. Ben 50 ekmek istemeye başladığımda fırıncının bana ateş püskürmesine inanamazsınız. İnsaf et israf etme!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel söylediniz, insaf et israf etme... Teşekkürler :)

      Sil
  7. bence tasaruf her dönem de şart kriz olsun olmasın insanlar malesef ki böyle çok müsrif ama tasaruflular da var tabi yatırım yapmaya devam yani parınızı çarcur etmediniz sürece ekonomiye kazandırdınız sürece sıkıntı yok ama ama nasıl olsa para var 2 balık söyleyim 1 i çöpe giderse sıkıntı orda sen belki parasını ödedin ama çöpe gitti burda da kaynağı çarcur ettin yani yatırım yapın yiyin için çöpe atmayın abartmayın bende bir ara tasarufla ilgili bir yazı yamayı düşünüyorum .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazın, Engin Bey ben de bloğumda paylaşırım. Yararlı olur. Teşekkürler ziyaretiniz için :)

      Sil
  8. Ne kadar aç insan dururken israf edilen şeyin ekmek olması iki katı üzücü maalesef:/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen kesinlikle haklısın Aylin. Teşekkürler yorumun için :)

      Sil
  9. Çocukluğumuzda yarım ekmek almak diye bir şey vardı.. şimdi yok böyle bir şey. Yeniden olsa iyi olur tabi.. ama ekmeğin gramajının düştüğünü de göz önünde bulundurunca olmaya da bilir tabi. ama bayat ekmekler atılmasın. Değerlendirmenin pek çok yolu var. Kurutulup rondodan geçirilerek galeta unu gibi köfte harcında kullanılabilir. Islatılıp yoğrularak tavada küçük ekmekler, bazlamalar yapılabilir. Yine kurusu yağda kızartılarak çorbaların yanında güzel katık olur. Yeter ki israf etmeyelim..
    Telefon ve otomobil konuları beni aşıyor..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız değerlendirmenin o kadar çok yolu var ki... Değerli bilgilerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkürler :)

      Sil
  10. Yıllardır şu israf işini çözemedik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle. Genel sorunumuz. Teşekkürler kardeşim ziyaretin için :)

      Sil
  11. İktisat en önemli zenginliktir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şey değil ama çok çok önemli bir kaynak. Teşekkürler ziyaretiniz için :)

      Sil
  12. Lütfen ekmekleri çöpe atmayın. Kuruyan ekmekleri ıslatıp cam kenarlarına ya da balkon kenarlarına koyarsanız şu soğuk havalarda kuşları beslemiş olursunuz ya da kuru ekmekleri sütle ıslatarak kedi ve köpekleri besleyebilirsiniz. Bu önemli konuya değindiğiniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim bu güzel önerileriniz için. Bloğuma her zaman beklerim :)

      Sil
  13. Cok üzücü gercekten de. Ihtiyac kadari alinip tüketilse ya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke öyle olsa... Teşekkürler ziyaretiniz için :)

      Sil
  14. Bu bilgi ger.ekten çok üzücü amacım duyar kasmak değil ama bakın afrika da insanlar bir yudum su için neler yapıyor bizim bu yaptığımız ger.ekten .ok günah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız. Daha dikkatli olmamız gerekiyor. Teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
  15. maalesef insanlarımız israf etmekten vazgeçmiyor. kimi zaman ekmek, telefon kimi zamansa hayat oluyor bu israf edilen. geleceğimizi hiç düşünmüyoruz. hatta kendimizden başka kimseyi düşünmüyoruz. ne yazık ki ibretlik bir durumdayız ve bunu kabul etmiyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tespitlerinizde haklısınız. İlginiz ve yorumunuz için teşekkürler :)

      Sil

Popüler Yayınlar

Blog Listem