14 Aralık 2018 Cuma

Karın Düşündürdükleri


Kar... Allah'ın bize büyük bir lütfu... Kar demek bereket demek, canlılık demek. Kar demek güzel manzara demek. Günümüzde insanlar çoğunlukla hep karın olumsuz taraflarına yoğunlaşmakta. Evet, doğru... Kar yağışının olumsuz yanları da var. Ulaşımın aksaması, buzlanma nedeniyle meydana gelen kazalar... Kazaların olması gerçekten üzücü ve can yakıcı. Ancak bu konuda çoğumuz inat ediyoruz. İnatla hep bardağın boş tarafını görüyoruz. Bardağın dolu tarafını inatla görmezden geliyoruz. Ah bir de şöyle düşünüp olumlu taraflarını görebilsek. Yukarıda da belirttiğim gibi kar bereket demek, doğanın canlanması demek. 

Her insanın içinde hiç büyümeyen bir çocuk vardır. Yıllar birbirini kovalar, ama o çocuk hiç büyümez, hep aynı kalır. Siz öyle düşünüyor musunuz bilmiyorum ama ben öyle olduğunu düşünüyorum. İçimdeki çocuk, o hiç büyümeyen ve büyüyemeyecek olan çocuk hep benimle ve ömrümün sonuna kadar benimle olacak galiba. Umuyorum ki öyle olur. Çocukluğumda da şimdi de karın yağmasını heyecanla beklerim. Pencerenin önüne geçip kar yağışını seyretmeyi, kar yağışı altında yürüyüşe çıkmayı hatta kar topu oynamayı bile özlemle beklerim. Ah o içimdeki çocuk, içimdeki o çocuk sevinci... Beni o kadar mutlu ediyor ki anlatamam.

İşin kısası eğer eviniz sıcaksa, çayınız ya da kahveniz de varsa, kar da yağıyorsa, buna bir de gecenin huzur verici sessizliği ekleniyorsa değmeyin keyfinize. Ama böyle durumlarda da aklınıza dışarıda yaşamak zorunda olan canlılar gelir. Evsiz insanlar, kediler, köpekler, kuşlar... Bir an olur kendinizi onların yerine koyarsınız. Ah bu empati yeteneği... Empatinin kötü tarafı da bu herhalde. Bir anda devreye girer ve bütün keyfinizi kaçırır, vicdanınızı sızlatır. Neyse onlar iyi olsun da varsın olsun keyfimiz kaçsın. Tüm dualarım onlarla...

Foto Kaynak: https://images.pexels.com/photos/45204/alm-friuli-snow-snowfall-45204

44 yorum:

  1. Kışın mutluluğu kar, insanın yüreğini de bütün karalardan uzaklaştırıyor sanki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız. Kışın mutluluğu kar. Teşekkürler bu güzel yorumunuz için :)

      Sil
  2. Beyazın derin sessizliği huzuru da beraberinde getiriyor sanki😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle. Huzur doluyor içimiz. Teşekkürler bu güzel yorumun için :)

      Sil
  3. O keyif kaçırıcı düşünceler de olmasa..

    Kar, gerçekten muhteşem bir yaratılış.. 'Kara Kış' diye bahsedilenden çok daha bereketli ve de fazlası

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklısınız. Gerçekten bereket... Teşekkürler güzel yorumunuz için :)

      Sil
  4. Kar cok güzel ve kis hastaliklari kar havasinda azaliyor. Ama bizde kureme isi cok cikiyor 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küreme işi de gülün dikeni :) Katlanmak lazım :) Teşekkürler bu güzel yorumunuz için :)

      Sil
  5. Kar güzel evet epey de oldu şöyle okkalı bir kar yağıp da varlığıyla mest etmeyeli ama ne yazıkki olumsuz yanları çok çok fazla şu sıralar zira okullar tatil olur işler olmaz evde bırakman gerekir veledini bırakacağın yoktur yanına alamasssın ,gitsen gidilmez kalsan hiç olmaz :) ikilemlerinden kurtulunca kar güzel kar fotoğrafları çekmeye bayılırım hele de çınarlara hele de tarihi evlere gövdeleri kara bezenmiş ağaçlarla dolu ormanlara ama dağda oturuyorsan hepten sıkıntı :))) kar sevgisi çok bilinmeyeli denklem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii sıkıntıları da oluyor ancak hep olumlu taraflarını görme taraftarıyım :) Teşekkürler bu güzel yorumunuz için :)

      Sil
  6. Kar bizim buralara pek uğramayan gelince de büyük küçük herkesi soguk demeden sokaklara döken müthiş bir şey 💞
    En son iki yıl evvel yağdı ( diger şehirlerdeki karlarin çeyreği bile olmasada yağdı 🙈) koca gün eve girmedik kar keyfi yasamak icin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kar sevinci bambaşka gerçekten. Hayatın rengi... Teşekkür ediyorum bu güzel yorumunuz için :)

      Sil
  7. Kar yağarken içimizdeki çocuk harekete geçiyor. Nasıl güzel bir şeysin sen KAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de çok güzel kar... Teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için :)

      Sil
  8. Kar bir yandan çocuksu bir neşe verirken bir yandan da dışarıda kalanları düşündürüp hüzünlendiriyor..Hoş İstanbul'a artık diz boyu kar yağar mı yağarsa biz görebilir miyiz acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah yağar ve bunun keyfini çıkarırsınız. Teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için :)

      Sil
  9. Sabah otobüsümün gelememesini, her gün 1 saatte gittiğim yolu 2 saate gidemeyip okuluma geç kalmış olmayı saymazsak karı çok seviyorum. En sevdiğim mevsim olan kışı sevme nedenlerimden biri kar. Özellikle gece karın yapmasını izlemek büyük zevk bana göre.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aksilikler yaşanmasına rağmen güzeldir kar. Teşekkür ediyorum bu güzel yorumunuz için :)

      Sil
    2. Geri dönüşünüz için ben teşekkür ederim.

      Sil
  10. Kar yağışı en sevdiğim şeydir. Hani Cenap Şahabettin'in şiirinde kar dünyanın çirkinliğini, kirliliğini örten bir unsurdur. Ben de bazen böyle düşünüyorum. Ama diğer yandan dediğiniz gibi sokaklardaki insanlar ve sokak canları kediler köpekler beni çok üzüyor... Ben İstanbul Silivri'de yaşıyorum. Buralara geçen gün kısa bir süre yağdı kar. Bakalım devamı gelecek mi... Teşekkürler bu güzel paylaşımınız için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elhân-ı Şitâ...Çok güzel şiirdir. Ben de Ankara'da yaşıyorum. Dün kar yağdı bugünse yağmura döndü :) Allah'ın takdiri... Teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
  11. Ibrahim bey ben 2 yıldır kar gormuyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nerede yaşıyorsunuz? Bu arada yorumunuz için teşekkür ederim :)

      Sil
  12. Kışı sevmem ben...
    Damı akan evler,
    ayakkabısı delik çocuklar,
    ocağı yanmayan analar,
    utanan babalar gelir aklıma.
    Sevmem ben kışı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kış güzelliği de barındırır içinde böyle dramları da... Ben kışın güzelliğini yaşarken bir yandan da böyle dizeler gelir aklıma. Teşekkürler yorumunuz için...

      Sil
  13. İbrahim iki gündür karda resim çektirip paylaşım yapanlardan gına geldi

    YanıtlaSil
  14. Çocukluğumuzu hatırlatacak herşeye bayılırım. Fakat İstanbul' a yağmasın ne olur kıymetli hocam. Hayat felç oluyor. Akşam ofisten eve 2.5 saatte geliyorum. Kar yağdığında bu süre 5 saate çıkıyor. İnanın mübalağa etmiyorum. Kar Anadolu'da yağsın. İstanbul' a uğramasın. Çok zalım oldum. Ama yıllardır çok çektim öğretmenim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul trafiği normalde felakettir bir de kar yağınca düşünemiyorum bile :)

      Sil
  15. Kar büyük nimet, dediğiniz gibi, mikropları kıran, bulaşıcı hastalıklara karşı bir kalkan.
    Toprağı bahara hazırlayan bir örtü..
    Neyse ki evsiz insanlara devlet imkan sağlıyor..
    Hayvancıklar içinde bir kaç lokma bizler ayırabilirsek, kış zul olmaktan çıkar, sevinçli ve beklenen bir mevsim olur..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız. Hayvanlar konusunda üzerimize düşenleri yaparsak onlar da rahat eder. Teşekkürler ziyaretiniz için :)

      Sil
  16. Kar bazı sıkıntıları bünyesinde barındırsa da genel anlamda çok güzel. Hele dediğiniz gibi sıcak bir evde, sıcak bir çayı yudumlarken karın yağışını seyretmek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukluğumdan beri heyecanla beklerim karın yağmasını :) Sanırım bu sevgi hiç bitmeyecek içimde. Teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
  17. Karı çok sevenlerdenim bende bende çok bereketli olduğuna inanlardanım kısa bir süreliğine de olsa dünyada ki tüm pisliklerin üstünü örtüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah'ın bize büyük bir lütfu... Ben de çok seviyorum. Teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
    2. ben teşekkür ediyorum başarılarınızın devamını temenni ediyorum saygılar.

      Sil
    3. Teşekkürler. Saygılar bizden :)

      Sil
  18. Karın görüntüsü bile yetiyor çocuk gibi sevinmeme.. Tabi zorluğunu da yaşayanlar bilir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii içinde güzellik de barındırıyor zorluk da... Teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
  19. Evet bu sene bende heyecanla bekledim ama yağmadı teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah'ın takdiri. İnşallah yağar. Teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
  20. Kış tam benim mevsimin . Kara bayılırım kar yağarken kahvenin alıp seyretmek inanılmaz motive ediyor insani. Olumsuz yönleri de var tabi ama herşeye rağmen kışın havası farklı guzel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her mevsimin ayrı bir güzelliği var kışın da güzelliği bir başka... Katkınız için teşekkürler :)

      Sil

Popüler Yayınlar

Blog Listem