24 Aralık 2018 Pazartesi

Gripten Korunmanın Yolları


Grip, özellikle mevsim geçişlerinde ani hava değişimlerinin yaşandığı zaman dilimlerinde ve kış mevsiminde peşimizi bırakmayan uğraştırıcı bir hastalıktır. Bu yazımda sizlere gripten korunmanın yollarını anlatacağım. Çoğunu zaten biliyorsunuzdur ancak bilgilerimizi tazelemekte fayda olduğunu düşünüyorum:

1) Uzmanlar genellikle yaşlılara, kronik hastalığı olanlara ve çocuklara gripten korunmak için grip aşısı olmalarını öneriyor. Bu gruba girmeseniz bile grip aşısı olabilirsiniz. Ancak aşı olmadan önce mutlaka doktorunuza danışmalısınız.

2) Güne sağlam ve güzel bir kahvaltıyla başlamak gripten korunmanın en iyi yollarından biridir. Yapacağınız protein dolu bir kahvaltı hem vücut direncinizi artırır hem de günü daha verimli geçirmenizi sağlar. Yumurta protein açısından zengin bir besin olduğu için yumurta da tüketebilirsiniz. Protein miktarı yüksek besinleri tüketmek bağışıklığı güçlendirir.

3) Gripten korunmanın en iyi yolu sık sık ellerinizi yıkamaktır. Özellikle toplu taşıma araçlarına bindiyseniz ya da kalabalık ortamlarda bulunduysanız kesinlikle ellerinizi sabunla yıkayın. 

4) Gripten korunmanın bir diğer yolu da bol bol su içmektir. Susamasanız bile içmeye gayret edin.

5) Bol bol meyve ve sebze tüketin. Sizlerin de bildiği gibi portakal, mandalina vb. meyveler C vitamini açısından zengindir. 

6) Gripten korunmanın en iyi yollarından birisi de balık tüketimidir. Uzmanlar balık tüketiminin bağışıklığı güçlendirdiğini belirtiyorlar. 

7) Uykumuza dikkat etmemiz şart. Yeterli, düzenli ve kaliteli bir uyku gripten korunmak için dikkat etmemiz gereken bir konu. Eğer uyku düzenimize dikkat etmezsek ve az uyursak vücut direncimiz zayıflar ve bunun sonucunda çabuk hastalanabiliriz. 

8) Sarımsağın bağışıklığı güçlendirici ve vücut direncini artırması nedeniyle uzmanlar sarımsak tüketimini de tavsiye ediyor. 

9) Giyimimize de dikkat etmemiz lazım. Ne çok terleyecek kadar sıkı ne de üşüyecek kadar ince giyinmek lazım. Ortasını bulmak önemli. 

10) Gribe yakalanmamak için bol bol ıhlamur tüketebilirsiniz. 

11) Bulunduğunuz ortamın sık sık havalandırılması da gribe yakalanmamak için önemli bir husus. 

Değerli arkadaşlar, ben uzman değilim. Sadece böyle konulara çok ilgi duyuyorum ve her geçen gün kendimi geliştirmeye çalışıyorum. Bunun için de okuyorum, araştırıyorum ve öğrenmeye çalışıyorum. Bu yazımda sizlere gripten korunmanın yollarını anlatmaya çalıştım. Önerilerime kulak verin ama aynı zamanda da doktorunuza danışmayı ihmal etmeyin. Hepinize sağlıklı günler...  


47 yorum:

  1. Dikkat edeceğim ne kadar da konu varmış..Hep özen göstermediğimizden hasta oluyoruz.Teşekkürler editör

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben teşekkür ederim okuduğunuz için :)

      Sil
  2. C vitamini, balık ve sarımsak teşekkürler İbrahim bey

    YanıtlaSil
  3. Çok sık grip olan birisi için harika bir yazı oldu.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim okuduğunuz ve yorum yaptığınız için :)

      Sil
  4. Çok güzel bir araştırma yazısı olmuş teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. Gideyim de bir ıhlamur içeyim ben. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun :) Ziyaretiniz için teşekkürler :)

      Sil
  6. Arkadaşlar aylak editörün bloğundan çıktıktan sonra benim bloğa uğrayın mandalina dağıtıcam :) Aslında çoğunu biliyoruz ama çok önem göstermiyoruz.Uyku çok önemli muhakkak 12 den önce uyuyun cildiniz bile güzelleşir :) editör bey elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim vakit ayırıp okuduğunuz için :) Mandalinamı ayırın :)

      Sil
  7. Pek çoğuna dikkat etmeye çalışıyorum. Teşekkür ederiz bu bilgiler için. 👍😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben teşekkür ederim vakit ayırıp okuduğun için :)

      Sil
    2. Hay hay her zaman meyve tabağınız hazır saygılar.

      Sil
  8. kahvaltı çok zor olmuyor aha bak şimdi ofiste tahinli simit kemiriyorum kahvaltı bu kadar daha şantiyeye ve eğitime gideceğim giyinme mevzusu da çetrefilli şantiye buz diosun sıkı giyiniyorsun eğitim klimali cayır cayır yakıyorlar sanki tropik ada noldu arası yok mecbur lahanaya dönüyoruz giy giy giy çıkar çıkar çıkar :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman dikkat edin kendinize :) Teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
  9. İhlamur gercekten de çok büyük bir şifa Allah razı olsun bu güzel bilgiler için
    ..Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah sizden de hepimizden de razı olsun. Teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
  10. En önemlisi dinlenmek. Yoksa mümkünü yok geçmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hasta olduktan sonra en iyi tedavi dinlenmek. Teşekkür ediyorum katkınız için :)

      Sil
  11. En iyisi hasta olmamak . Teşekkürler bilgiler için

    YanıtlaSil
  12. Yaz kış hasta olan birisi olarak yazınız çok beğendim.

    YanıtlaSil
  13. Ah ne yaparsam yapayım kurtulamıyorum ki. Çocuklardan sırayla bana geliyor. Tekrar dönüyor dolaşıyor yine geliyor .
    Bu arada mimlendiniz
    https://tigrisdriver.blogspot.com/2018/12/mim-cafe-tigrisin-2019-hedefleri-ve.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmez miyim onu geçen sene bana da bulaşıyordu :) Teşekkür ederim ilk defa mimlendim :)

      Sil
  14. Gripten kurtulmanın yolları arasında en önemlisi bağışıklık sistemini güçlendirmek tabii. Bu yöntemlerle bağışıklık sistemini güçlendirebilir ve daha sağlıklı olabiliriz. Teşekkürler verdiğiniz bilgiler için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim vakit ayırıp okuduğunuz için :)

      Sil
  15. Bu yazınızı 1 hafta önce okusaydım iyiydim şuan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geçmiş olsun. Artık ilerisi için uyarsınız önerilere. Teşekkürler yorumunuz ve ziyaretiniz için :)

      Sil
  16. Güzel tavsiyeler.. çok teşekkürler.

    bebegimincicileri.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ayrıca takibiniz için de teşekkür ederim :)

      Sil
  17. Eşim ve kızım grip şu an. Birde eskiden grip olunca şifayı kaptın derlerdi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle... Çok geçmiş olsun. Teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
  18. En sık yakalandığım hastalık o yüzden dikkatimi çekti. Çok geniş kapsamlı siteniz var. Bir yayınınızdan çıkıyor diğerine giriyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum ilginiz için. İlgi duyduğum her konuda yazıyorum :)

      Sil
  19. Çok güzel bir konuya ilgi duymuşsunuz, özellikle mevsim geçişlerinde tam bir salgın furyası oluyor. Teşekkürler öneriler için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vakit ayırıp okuduğunuz için teşekkürler :)

      Sil
  20. İlaç ve antibiyotiği hayatımdan 4 yıl önce çıkardım ilaç kullanmak bizleri iyileştirmek yerinde dahada işin içinden çıkılmaz hale getiriyor bunun yerine doğal ürünler tüketmeli sağlıklı şeyler yemeliyiz çünkü ilaçların kalıntıları karaciğerinde yapışıyor ve hicbirzaman oradan atilmiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız yan etkileri çok fazla. Onun için doğal ürünleri tercih etmekte fayda var. Katkınız için teşekkürler :)

      Sil
  21. Hepsi iyi hoş da ne kadar sakınırsam sakınayım benim minikler bi sarılıyorlar mikropları da sarılıyor bana 🙈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah o minikler... Bilmez miyim benim de başıma geldi. Teşekkürler katkınız için :)

      Sil
  22. Yılın dokuz ayı burnu akan bir insan olarak denemediğim yol kalmadı başka bir sorun var sanırım cerrahi müdehale gibi ama bunları da denemek istiyorum bi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun. Tabi önce bunları denemekte fayda var. Ziyaretiniz için teşekkürler :)

      Sil
  23. Tavsiyelerinizi degerlendirecegim

    YanıtlaSil

Popüler Yayınlar

Blog Listem