25 Ocak 2019 Cuma

Yüzyıl Savaşları Kaç Yıl Sürmüştür?


Değerli okurlar, tarihle ilginiz nasıl bilmiyorum ama ben tarihi çok seviyorum. Tarihle ilgili makaleler okuyor ve öğrendiklerimi bloğumda sizlere anlatmak istiyorum. 

Bugün sizlere Yüzyıl Savaşları'ndan bahsetmek istiyorum. Yüzyıl Savaşları, İngiltere ile Fransa arasında yaşanan bir mücadeledir. İngiltere'nin Fransa topraklarında hak iddia etmesi üzerine çıkmış. Bu savaşlar aslında en çok bize yaramış. Osmanlı Devleti bu savaşlar nedeniyle Fetret devrinde saldırıya uğramamış ve Balkanlarda çok rahat ilerlemiş. 

Gelelim asıl meseleye... Size "Yüzyıl Savaşları kaç yıl sürmüştür?" diye bir soru sorsam ne cevap verirdiniz? Büyük ihtimal çoğu kişi "Adı üstünde, 100 yıl sürmüştür" cevabını verir. Bu cevap normal bir cevap aslında. Öğrenmeden önce ben de öyle biliyordum ama öyle değilmiş. Yüzyıl Savaşları, 100 yıl değil 116 yıl sürmüş. (1337-1453 yılları arasında) 

Hayat bu, belli olmaz. Olur da bir gün bilgi yarışmasına katılır da karşınıza böyle bir soru çıkarsa sakın tuzağa düşmeyin :) 

Paylaşımlar devam edecek. Herkese mutlu, huzurlu ve sağlıklı günler...

24 yorum:

  1. Soruyu görünce bende aynı cevabı verdim 100yıl savaşları adı üstünde 100 yıl sürmüştür diye ama yanılmışım 116 yıl sürmüş
    Bu güzel bilgi için teşekkür ederim İbrahim Bey

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, normal olarak adı üstünde diye 100 yıl cevabını verebiliyoruz :) Rica ederim, ben teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Şaşırtmaca artık şüphe ile yaklaşıyorum sorulara :) teşekkürler iyi bilgi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, insan temkinli yaklaşıyor böyle sorulara. Ben teşekkür ederim :)

      Sil
  3. önemli ayrıntılar için teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. Bu güzel paylaşımlar devam eder o zaman inşaallah, bu bilgiye vakıf değildim, teşekkür ederim ... Selam ve Dua ile ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah devam edecek, ben teşekkür ederim :)

      Sil
  5. Bu bir yarışmada da sorulmuştu galiba, verdiğiniz bilgi için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sorulmuş olabilir. İlginiz için ben teşekkür ederim :)

      Sil
  6. Yıllarca savaşmışlar ancak sonunda uzlaşmayı becermişler. Faydalı bir paylaşım olmuş teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. Sanırım bir bilgi yarışmasında çıkmıştı bu soru. Ben tam 100 yıl olmadığını öğrenmiştim ama küsuratını tam bilemiyordum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tam bilmiyorum ama çıkmış olabilir. Teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
  8. O zaman haydiyarışmaya 🤗

    YanıtlaSil
  9. Gam yemem artık ,çok önemli bir bilgiye sahip oldum :))

    YanıtlaSil
  10. Aklımda bulunsun. ben de bilmiyordum kaç yıl sürdüğünü.

    YanıtlaSil
  11. Evet, bu soru olarak gelse şüphelenirim. Tam 100 yüzyıl değildir diye. Ama yakınmış yine...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle insan şüpheleniyor işin içinde kesin başka bir şey vardır diye :) Teşekkürler :)

      Sil
  12. Ben bu bilgiyi biliyordum küçük ama önemli bir ayrıntı sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgiler ve saygılar benden teşekkür ediyorum ziyaretiniz için :)

      Sil

Popüler Yayınlar

Blog Listem