28 Ocak 2019 Pazartesi

Yemek Yarışması Çılgınlığı Devam Ediyor

televizyonda yemek yarışması çılgınlığı

Televizyonda yemek yarışması çılgınlığı devam ediyor. Sizlere bu yazımda yeni başlayan bir yemek yarışmasından bahsedeceğim. 

Televizyon izlemeyi sevmeyen yok denecek kadar azdır ülkemizde. Sanırım yanılmıyorum bu görüşümde. Ben de aşırıya kaçmamak kaydıyla televizyon izlerim. Bugün televizyon kanallarını dolaşırken dikkatimi bir yarışma programı çekti. Programın adı "Kocam Yaparsa". Yarışma Star TV'de yayınlanıyor. Eşlerinin direktifleriyle yemek yapmaya çalışan erkeklerin boy gösterdiği bir yarışma. Programın tümünü baştan sona izlemedim ama yarışma hakkında zihnimde küçük de olsa bir fikir belirdi. 


Takip edenler bilir; ülkemizde tam bir yemek yarışması çılgınlığı var. TV8'de yayınlanan ve kısa bir süre önce final yapan Masterchef bu yarışmaların en popüleriydi. Kanal D'de yayınlanan ve Fatih Ürek'in sunduğu "Gelinim Mutfakta", FOX TV'de yayınlanan "Zuhal Topal'la Sofrada", yine TV8'de yayınlanan ve Onur Büyüktopçu'nun sunduğu "Yemekteyiz" yarışmaları gündüz kuşağında izlenen yemek yarışmalarından. Bana sorarsanız -bu yarışmalara tam hakim olamasam da- bu yarışmalar kaliteden yoksun, lezzetler ve tariflerle ön plana çıkamayan, tartışmaların ve laf sokmaların prim yaptığı, popüler kültürün ürünü olan yarışmalar. "Kocam Yaparsa" yarışması da görünüşte eğlenceli gibi görünse de bu yolda ilerleyecek gibi duruyor. Yani beklentim ve tahminim o yönde. Bir de bu yarışmanın reyting savaşlarında rakiplerini geçemeyeceğini düşünüyorum. Diğer formatlara göre biraz sönük kalmış gibi geldi bana. 

Televizyonda reyting savaşları tüm hızıyla sürüyor. Bakalım "Kocam Yaparsa" yarışması bu reyting savaşlarından galip çıkabilecek mi? 

Bu yazımda sizlere yemek yarışması çılgınlığından ve yeni başlayan bir yarışmadan bahsettim. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere. 

48 yorum:

  1. Evlilik programlarına döndü bu is

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle... Teşekkürler ziyaretiniz için :)

      Sil
  2. Sözüm meclisten dışarı diyerek şunu söyleyebilirim ki; en çok şikayet edilen eleştiri yapılan programlar olsa da yine en çok bu tarz programlar izleniyor... Selam ve Dua ile ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklısınız, evlilik programları için de geçerliydi bu dediğiniz. Teşekkürler ziyaretiniz için :)

      Sil
  3. Televizyon izlemeyi sevmeyen az kesim varya o benim 🙈
    Her sene bir tv dizisi seçerim kendime sadece günü gelince onu izlerim o kadar .
    Yemek programlarını da genellikle sosyal medyadan yapılan postlardan biliyorum izlemiş kadar oluyorum.
    Bu yeni olanı sizden duydum .
    Biz milletçe bir şeyin suyunu çıkartmakta meşhuruzdur.
    Ama insanlar bayıla bayıla izliyor o da ayrı bir mesele ☝🏻

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha bugün başlamış galiba. Aynen öyle maalesef her şeyin suyunu çıkartıyoruz. Teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
  4. Bu programların bir çoğuna çağrıldım.Ancak programların seviyesizliği ile kabul etmedim...Evlilik programlarına KHK(Kanun hükmünde Kararname) çıkarılmıştı.
    İnşallah Türk Toplumunun Ahlak yapısını bozan bu tür yarışmalar içinde bir kanun hazırlanır.
    Çocuklarımızı geleceğimizi kirleten seviyesiz yarışmalar sonsuza dek kaybolur inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılmadığınız iyi olmuş. Yemek tarifleri için siz yetersiniz :) Teşekkürler ziyaretiniz için :)

      Sil
  5. Ve onca yemek programından sonra ne öğreniyorlar? Hiçbir şey. Yine Sibel hanımın tariflimutfak blogundan alıyorlar tarifi. Bu çılgınlığa da dur denmeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle. Sibel hanım ve en nefis tariflerim favorim :) Teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
  6. Reyting bu programlar için çok önemli oluyor. Ve bu yüzden tartışmalar, laf sokmalar bitmiyor. Kimileriyse işin tadını tamamen kaçırıyor. Bence bu programların yemek programı olarak olarak değil toplumsal bir olay olarak incelenmesi gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tespitlerinizde haklısınız. Bize siz ve Sibel hanım gibileri lazım. Teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
    2. Harika yemekler hazırlarız tabi seve seve. Reyting kaygımız da yok.:)

      Sil
  7. Nasıl bu kadar rağbet görüyor anlamıyorum. Belki de insanlar günümüz şartlarının verdiği stresi böyle atmaya çalışıyor. Fakat körelmekten, zamanını çöpe atmaktan başka bir şey değil. Belki rağbet görmese daha anlamlı programlar yapılır. Televizyonu eğlencelik mi, bilgi için mi izlediğimizin tablosudur belki de bu sonuç. Tuhaf :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğin gibi stres atıyor olabilirler. Ama maalesef olumsuz örnek oluyor böyle programlar. Televizyonu bilgi için izleyen insan sayısı çok az. Neredeyse herkes eğlence amaçlı izliyor. Aylin, ziyaretin için çok teşekkürler :)

      Sil
  8. Yemek yarışması çılgınlığı içeriğinizi merakla okudum.
    Bir ümitle acaba benim kafamdaki gibi bize özgü bir yemek yarışması formatı mı yapmışlar diye ama yazınızdan anladığım kadarıyla durum ümitsiz.
    Benim mesleğim pazarlama ve marka yönetimi olduğu için televizyon içeriklerini, reklam kuşaklarını, markaların reklam performanslarını takip etmek zorundayım.
    Ama bu "yemek yarışması" konusunu bir türlü benimseyemedim.
    Kültürümüzde ev sahibi dara düşse, çocuk çocuğuyla 3 gün aç gezecek dahi olsa evine gelen konuğa özenli ikramlar yapar; en şahane sofralarını kurar.
    Misafir de ev sahibi önüne "taş bile koysa" gık demez; nezaketle her şeyden yer ve ev sahibine defaatle teşekkür eder.
    Yediğiyle içtiğiyle insanlara gösteriş yapmak, sofraya getirilmiş bir yiyeceğe burun kıvırmak, ev sahibini rencide etmek v.b. yüzde 1.000.0000 bize terstir;aykırıdır.
    Reyting için yurt dışından alınmış amerikan tipi yarışma formatlarının büyük bir kültürel erozyona yol açtığını düşünüyorum.
    Bu bahsettiğiniz yeni programı henüz izleme fırsatım olmadı; bakacağım mutlaka.
    Paylaşımınız için teşekkürler; selamlarımla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslı Hanım, yorumlarınıza hayranım. Mini bir blog yazısı tadında, akıcı da üslubunuz var. Haklısınız kültürümüze ters düşen yarışmalar bunlar. Bizi kültürel erozyona uğratıyorlar. Yorumunuz için teşekkürler :)

      Sil
  9. Seviyeye inerek değil, seviyeyi yukarı çekerek başarılı olabiliriz ancak öyle değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru, ancak reyting kaygısı ve savaşları buna maalesef müsaade etmiyor. Çok teşekkür ederim ziyaretin için :)

      Sil
  10. Ucuz tavırla müşteri toplama derdindeki hiç bir çalışmaya prim vermiyorum uzun zamandır.O sebep yemek programlarını pek izlemiyorum. Bloğunuzu yeni keşfettim. Editörsünüz ama aylak değil bence. Selamlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz bloğuma :) Ben de size geliyorum hemen :)

      Sil
  11. Mesele yemek yapma meselesi değil, yemek yaparken ne kadar birbirlerine girecekler, laf sokacaklar,olay bu. Reyting orada çünkü. Şimdi nerede yakışıklı veya cins tipler var onları bulurlar ki, halk da onlardan birini tutsun ve böylece ekrana bağlansın. Yemekle ilgilenen kim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de yemekleri mideye indirip "olmamış, beğenmedim" demeleri yok mu ayar oluyorum onlara :) Teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
  12. Televizyonu tamamen bıraktım internet ortamında her şey var artık.. Yemek programlarının bir kaç tanesinin misafir olduğum ortamlarda izlenirken çok rahatsız oldum. Gerçekten çok seviyesizler ve toplumun hangi kesimini temsil ediyorlar çok merak ediyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız gerçekten. Seviyesizlik diz boyu maalesef. Teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
  13. İnsan... sen eğer bir boşluk bırakmışsan yaşamının bir anında, inciticiler de gelir o boş anını doldurur işte!

    Gün içinde TV izleme fırsatı pek bulamıyorum, bu programı da hiç seyretmedim İbrahim Bey, yalnız bu konudaki gidişat genel manada pek içaçıcı görünmüyor bana göre..

    Artık daha çok teşhir, daha çok rekabet, daha çok kazanma, daha çok merak..daha çok.. maalesef bizi tesir altına almak üzere

    Önyargılı olmak istemem, ama bu tür programların muhtevası maksadı tam anlamıyla "yarışma" programı değil.. bu çalınan vakit ve merak duygumuzun güzele kanalize edilebilmesi duasıyla..

    Yapacak çok şey var

    Selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleyküm selam Selimhan Bey, maalesef reyting kaygısıyla yapılan programlar bunlar. Sizin de dediğiniz gibi durum iç açıcı değil. Teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
  14. Yarisma programlarini sevmem sectigim bir iki sey disinda tv izizleyicisi de oldugum söylenemez. Okumayi tercih ederim. Zaman bu sacma programlara harcanmayacak kadar degerli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumayı tercih etmek son derece isabetli tercih. Teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
  15. ulusal yayın izlemediğimdem mütevellit bir fikrim yoktu cılıkını çıkarmışlar anlaşılan biz dün topchef in finalini izledikdi yabancıları izlemek daha keyifli sadece iş odaklılar :D ya da masterchef jamie zaten ailemizim üyesi gibi :P o kadar çok yemek programı izliyoruz ki sanırsın evde şefler yemek yapıyor akşama kurufasulye pilav var :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yabancıların yaptıkları kaliteli. Yemek odaklı yarışma yapıyorlar. Bu arada kuru fasulye ve pilav candır :) Teşekkürler ziyaretiniz için :)

      Sil
  16. Bu tür programlar yaparak milleti iyi uyutuyorlar, eskiden evlilik programları vardı onlar bitti şimdi de bu saçma programlar çıktı. Geçen gün bir tanesi denk geldi kanalları gezerken bir kaç dakika bakayım dedim. Gelinler yemek yapıyormuş kaynanalar puan veriyormuş, yarışma değil sanki birbirleriyle alay ediyorlar, birbirlerine hakaretler ediyorlar.
    Ülkenin bu duruma düşmesi gerçekten çok kötü bir şey. Sonumuz hayırlı olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız Gökhan Bey, sonumuz inşallah hayırlı olur. Teşekkürler ziyaretiniz için :)

      Sil
  17. Insanlar su sacma seyleri izleyene kadar az kitap okusa beyinleri gelisme ibaresi gösterirdi keske ama nerede

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Az televizyon fazla kitap... Teşekkürler ziyaretiniz için :)

      Sil
  18. yemekteyiz programını izliyorum ve şu dikkatimi çekiyor insanlarımız çok egoist ve kendini beğenmiş tarzdalar bir yarışma için düşmanca davranıp kendilerini kaybediyorlar ve milyonların önünde saygınlıklarını hiçe sayarak davranıyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kazanmak için her şey mübah kafasında oldukları için böyle davranıyorlar. Teşekkürler kardeşim yorumun için :)

      Sil
  19. Bu işler arz talep meselesi. Alıcısı oldukça çöp programların biri biter diğeri başlar.Farkındamısınız daha ötesi olamaz dediğimiz işlerin daha beterleri geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız rağbet görünce biri bitiyor diğeri başlıyor. Teşekkürler ziyaretiniz için :)

      Sil
  20. bir zamanlar gelin kaynana formatlı proğramlar vardı, şimdilerde yemek. hepsi ucuz ve avam geliyor bana.. hele o yemekteyiz yok mu?. tansiyonu zorlayan türden..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklısınız. Hepsi kaliteden yoksun. Ziyaretiniz için teşekkürler :)

      Sil
  21. Kocam Yaparsa yarışması ve diğer yarışmalar hakkında hiçbir fikir sahibi değilim. Çünkü televizyonu hiç izlemiyorum. Takip ettiğim yabancı diziler var. Onları da internetten izleyebiliyorum zaten. Eskiden TV programlarında kalite vardı, izler bir şeyler öğrenirdik. Maalesef şimdi bulamıyorum bunu. Entrikalar, saf sokmalar, babalarının evinde kraliyet sofrası varmış gibi yemek beğenmemeler... Gerçekten çok itici geliyor bana. Bu konuyu gündeme getirdiğiniz için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yemeğin hepsini mideye indirip bir de beğenmedim diyorlar bir de :) Ben teşekkür ederim ziyaretiniz için :)

      Sil
  22. Bu tarz programlar gerçekten bana ilginç geliyor Bazen canım sıkkın olduğunda açıyorum izleyip izleyip gülüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu programlara gülelim mi ağlayalım mı bilemedim, teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
  23. Bizler "sönük kalmış, tutmaz" dediğimiz için işte "tutacak" farklı şeylere yöneliyor adamlar! Doyumsuz olduk çıktık. Aile kurumunu zedelemeye yönelik programlar bunlar. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim değerlendirmemize kulak asmasınlar ve başka şeylere yönelmesinler. Bitirsinler gitsin :) Bir de merak ediyorum ülkemizde RTÜK diye bir kurum var ve ne işe yarar? Haklısınız aile kurumuna zarar veriyor böyle programlar. Katkınız için teşekkürler :)

      Sil

Popüler Yayınlar

Blog Listem