12 Mart 2019 Salı

İstiklal Marşı'nın Kabulü ve Mehmet Akif Ersoy


Merhaba değerli okurlar. Bugün sizlere İstiklal şairimiz Mehmet Akif Ersoy tarafından yazılan ve 12 Mart 1921 tarihinde TBMM'de kabul edilen İstiklal Marşı'mız hakkında bilgiler vermek istiyorum. İsterseniz hemen başlayalım. 

İstiklal Marşı'nın; 

-Maarif Vekaleti yani Milli Eğitim Bakanlığının düzenlediği yarışmada 724 şiir arasından seçilip kabul edildiğini, 

-Mecliste kabul edilmeden önce Kastamonu'da yayın yapan "Açıksöz" adlı yerel bir gazetede yayınlandığını, 

-Mehmet Akif tarafından kahraman Türk ordusuna ithaf edildiğini 

biliyor muydunuz? 

İstiklal Marşı, büyük Türk milletinin istiklal mücadelesini anlatan, kahraman Türk milletine ve Türk ordusuna moral ve cesaret vermek amacıyla büyük şair Mehmet Akif Ersoy tarafından kaleme alınmış eşi benzeri bulunmayan destansı bir eserdir. İstiklal şairimiz Mehmet Akif, yokluk içinde yaşamasına rağmen İstiklal Marşı sayesinde yarışmadan kazandığı parayı kabul etmemiş ve bu geliri Darülmesai'ye bağışlamıştır. Çünkü onun derdi para pul değildi. Onun derdi vatanımızın, milletimizin istiklali ve istikbaliydi. Onun yüreği vatan ve millet sevgisiyle doluydu. 

Biz de bu kısa ama oldukça değerli olan İstiklal Marşı'nın Kabulü ve Mehmet Akif Ersoy adlı yazımızı vatanımız ve bayrağımız uğruna gözünü kırpmadan can veren şehitlerimizi ve İstiklal şairimiz Mehmet Akif Ersoy'u saygı ve rahmetle anarak bitirelim. 

"Allah bu millete bir daha İstiklal Marşı yazdırmasın."

"Hakkıdır, hür yaşamış, bayrağımın hürriyet;
Hakkıdır Hakk'a tapan milletimin istiklal!"


25 yorum:

  1. 98. yıldönümüydü...Bu önemli güne dikkat çektiğin için teşekkür ediyorum. Yazı kısa olsa da son paragraf çok şey anlatmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim vakit ayırıp okuduğunuz ve yorum yaptığınız için :)

      Sil
  2. Tanrı bir daha İstiklal Marşı yazdırmasın bu Türk Milletine

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Âmin. Teşekkür ederim Yusuf Bey katkınız için...

      Sil
  3. Son paragraf ile her şey ortada..
    Biz ve gelecek nesil bu vatana sahip çıkmalıyız..
    Teşekkürler editör yer ayırdığınız için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim yorum ve ziyaretiniz için...

      Sil
  4. İstiklal şairimizi saygıyla anıyor, bu önemli gün için yaptığınız paylaşıma teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim Erhan Bey vakit ayırıp okuduğunuz için :)

      Sil
  5. İstiklal Marşımızı ve şairi Mehmet Akif Ersoy'u saygıyla anıyoruz. Teşekkürler bu değerli paylaşımınız için İbrahim Bey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim Gülhan Hanım ziyaretiniz ve yorumunuz için :)

      Sil
  6. "Allah bu millete bir daha istiklal Marşı yazdırmasın." Amin diyor, merhum Mehmet Akif'i ve bu millete gönül vermiş tüm kahramanlarımızı saygıyla anıyorum. Ruhları şad olsun. Sizin de emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de âmin diyorum ve size katkınızdan dolayı teşekkür ediyorum.

      Sil
  7. Çok değerli bir içerikti. Dün bu yazdığın bilgileri birinci sınıfa giden kuzumun ağzından dinlerken de çok duygulandım. Mehmet Akif Ersoy'u ve tüm şehitlerimizi saygı ve rahmetle anıyoruz. Yüreğine sağlık kardeşim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun ve ziyaretin için teşekkür ediyorum. Senin de eline sağlık...

      Sil
  8. Bu özel ve önemli gün ile ilgili yazınız için çok teşekkür ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduğunuz için ben teşekkür ederim. Selametle...

      Sil
  9. emeğinize sağlık.güzel bir konuyu ele almışsınız,Allah bir daha istiklal marşı yazdırmasın bu millete..✔😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Âmin... Teşekkür ediyorum ziyaretiniz için...

      Sil
  10. Bilgiler icin tesekkürler 😊

    YanıtlaSil
  11. "Allah bu millete bir daha İstiklal Marşı yazdırmasın."

    YanıtlaSil
  12. Hepimizin dediği gibi, "Allah bu millete bir daha İstiklal Marşı yazdırmasın" Amin.
    Rabbim Mehmet Akif Ersoy gibi insanları ülkemizden eksik etmesin.
    Bu ülke için canını veren her şehide minnettarız.
    Bu anlamlı paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vakit ayırıp okuduğunuz için ben teşekkür ederim.

      Sil
  13. istiklal marşı yazmayalım evet ama yazmak gerekirse de sıkıntı yok

    YanıtlaSil

Popüler Yayınlar

Blog Listem