8 Mart 2019 Cuma

Kısa Kısa Notlar: Kadınlar Günü, Doğru Zaman Yönetimi

Foto Kaynak: https://images.pexels.com/photos/1061576/


Merhaba değerli okurlar... "Kısa Kısa Notlar" başlığı altında sizlere iki notum var. İkisi de birbirinden bağımsız notlar. Şimdiden söyleyeyim. İki not arasında ilişki kurmaya çalışmayın :) Hemen başlayalım:

Not 1: Kadınlar Günü 

Onlar vefakar, cefakar ve fedakar. Onlar ailenin ve toplumun temel taşı. Güçlü aile, güçlü toplum, güçlü ülke onlarla mümkün. Biz toplumu dört ayaklı bir masa olarak düşünürsek bu masanın iki ayağını erkekler oluşturuyorsa diğer iki ayağını da kadınlar oluşturur. Bir toplumun kalkınıp ilerleyebilmesi için kadınların o toplumda aktif ve söz sahibi olması gerekiyor. Zaten Türk kültüründe de kadınlara verilen değer ortada. Eski Türk devletlerinde hakanın ülkede olmadığı zamanlarda ülke yönetiminde hatunlar söz sahibi oluyordu. Ancak günümüze baktığımızda kadına verilen değer istenilen seviyede mi, yeterli mi tartışmaya açık bir konu. Kadınlar günümüzde toplum içerisinde rahat hareket edebiliyorlar mı? Günümüzde hala araba kullanan bir kadını bilerek ve isteyerek sıkıştıran utanmaz, arsız trafik magandaları var. Sapıklar, tecavüzcüler yüzünden sokakta korkudan arkasına baka baka yürüyen, gönül rahatlığıyla günlük yaşamını sürdüremeyen kadınlar var. Ne kadar utanç verici değil mi? 

Neyse sözü fazla uzatmayayım. Ben aslında böyle özel günlerden hoşlanmam. Kadınların günü mü olur yahu? Delirtmeyin adamı :) Verilen değerin, gösterilen sevginin günü falan olmaz. Eğer değer verilecekse, sevgi gösterilecekse bu yılın sadece bir günü değil yılın her günü olmalı. Ama yine de madem böyle bir gün var, madem çoğunluk böyle günlere önem veriyor; ben de kadın blog yazarı arkadaşlarımın, ailesi ve işi için her türlü fedakarlıkta bulunan emekçi kadınların ve tüm kadınların Dünya Kadınlar Gününü kutluyorum. 

Not 2: Doğru Zaman Yönetimi 

Geçen haftaki bir yazımda zamanın çok çabuk geçtiğinden bahsetmiştim. Yazıma gelen yorumlardan da anladığım kadarıyla yalnız değilmişim. Hemen hemen herkes zamanın çok çabuk geçtiğinden yakınıyordu. Evet değerli dostlar... Zaman su gibi akıp gidiyor ve Allah'ın verdiği güç ve kudretle güzel eserler ortaya koyabilen ve üretebilen insanoğlunun zamanın akıp gitmesi konusunda elinden hiçbir şey gelmiyor. Gelemez de zaten. Bizim bu konuda yapabileceğimiz tek şey var: Doğru zaman yönetimi. 

Zamanın akıp gitmesine engel olamayız ancak doğru zaman yönetimi ile zamanımızı verimli kullanabiliriz. Kendimize bir soralım: Zamanımı nasıl geçiriyorum? Günümüzü gün edip eğlenerek, hiçbir şey üretmeden aylaklık yaparak mı geçiriyoruz yoksa okuyarak, araştırarak, öğrenerek ve üreterek mi geçiriyoruz? Asıl soru bu, doğru soru bu. Zaten doğru soruları sorarak doğru cevapları bulabiliriz. Ne dersiniz? Bir iç muhasebe yapalım mı? İşe kendimizi sorgulayarak başlayalım mı? Hiçbir şey için geç değil...

24 yorum:

  1. Harika cok sevdim bu yazıyı 😊 zaman konusunda da hem fikirim sizinle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevindim beğenmenize. Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Zaman yönetimi konusuna katılıyorum.
    Zamanı iyi yönetmek için planlı olmanın şart olduğunu düşünenlerdenim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Planlı olmak şart gerçekten. Ziyaretiniz için teşekkürler :)

      Sil
  3. Kadınlar Günümüzü kutladığınız ve anlamlı mesajınız için çok teşekkürler İbrahim Bey. Zaman yönetimi için ise sabahlara kadar yazışsak laf bitmez. Çok sevdiğim bir sözü paylaşayım bu konuda:"Zamana hükmedemeyiz ama zamanın içindeki kendimize hükmedebiliriz."
    Selamlar&Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir söz Aslı Hanım. Anlatmak istediğimi özetleyen bir söz. Katkınız için teşekkürler :)

      Sil
  4. sizin aracılığınızla tekrardan kadınların gününü kutlamış olalım zaman konusunda bazen çok hızlı aktığı doğrudur teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. 8 mart hassasiyetiniz için teşekkürler öncelikle. Zaman konusuna gelince; yazıyı okurken aklıma şöyle bir örnek geldi: Akan suyu engelleyemezsen, en azından gerekli yerlere setler, engeller koyarak yönünü sen belirleyebilirsin. Buradaki setler bizim zaman planlamamız. Zamanı bu setler sayesinde lehimize çeviririz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika anlatmışsınız. Başka bir söze gerek yok sanırım. Teşekkürler katkınız için :)

      Sil
  6. Lütfen delirmeyin İbrahim Bey ama kadının günü olmalı :)) Bu günde kadınların sesi toplu çıktığı için gürleşiyor ve daha çok duyuluyor...Napalım, farkındalık oluşturmak için gerekiyor bu da :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama maalesef işe yaramıyor. Geri kalan 364 gün erkekler günü oluyor :)) Biz erkekler de kabahatliyiz. Aslında biraz da bu günün anlamından uzaklaşıldığı gerekçesiyle biraz da soğuk bakıyorum. Güya emekçi kadınlar günü ama pastalar börekler vs. vs. Katkınız için teşekkürler :)

      Sil
  7. Kadinlar icin ince düsüncelerinize tesekkürler. Zaman yönetimi konusuna katiliyorum. Plan yapip, notlar alarak daha düzenli calisabiliriz 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Plan yapmak önemli. Yorumunuz ve katkınız için çok teşekkürler Derya Hanım :)

      Sil
  8. Kendi adıma bu güzel paylaşım İÇİN çok teşekkür ediyorum.
    Zaman yönetimi ile ilgili sizinle aynı fikirdeyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyaretiniz ve yorumunuz için ben teşekkür ederim :)

      Sil
  9. Kadınlar günü hakkındaki fikirlerinize katılıyorum İbrahim Bey. Bu gün emek sömürüsüne maruz bırakılan kadınları anmak için ortaya çıkmıştı. Ama günümüzde kapitalizmin çarkları, bu günü yeni sömürüler için kullanıyor. Bütün kozmetik ürünlerinde indirim, mutfak cihazlarında dehşet kampanyalar falan. Ben yalnızca bu günün değil, tüm bu tür kutlamaların sistemin çarkını döndürdüğünü düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen katılıyorum Gülhan Hanım gün bahane para şahane :) Teşekkürler katkınız için :)

      Sil
  10. Zaman yönetiminde ajanda kullanımı çok önemli. Kadınlar gününü de maalesef ki yanlış anlıyoruz. Alışveriş yapmak için tasarlanan bir gün değil ama anlayana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ajanda ile ilgili yazılarınız vardı, ilgiyle okumuştum. Katılıyorum size maalesef yanlış anlaşılıyor bu gün. Teşekkürler katkınız için :)

      Sil
  11. Bütün Emekçi kadınların günü kutlu olsun.
    Bu anlamlı yazı için size çok teşekkür ederim .
    Zamanın kıymeti yaş aldıkça anlaşılıyor ve sonradında keşkeler başlıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah o keşkeler... Ben teşekkür ederim vakit ayırıp okuduğunuz için :)

      Sil
  12. Her ikisi de hayati konularımız. Ele aldığın için çok teşekkürler İbrahim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben teşekkür ederim ziyaretin ve yorumun için :)

      Sil

Popüler Yayınlar

Blog Listem