11 Nisan 2019 Perşembe

Kısa Kısa Notlar: Umutlarımda Türkiye, Vahşet, Eğitim Programı

Foto Kaynak: https://www.pexels.com/photo/blank-paper-with-pen-and-coffee-cup-on-wood-table-6357/

Merhaba değerli okurlarım. "Kısa Kısa Notlar" serisiyle yeniden karşınızdayım. Bugün bu seride üç farklı konuya yer verdim. İsterseniz hemen başlayalım: 

Not 1: Umutlarımda Türkiye 

Uğruna şehit ve gazi olunan cennet vatanım, Türkiyem; umutlarım, ümitlerim var senin için. Sevginin, saygının, hoşgörünün, dürüstlüğün ve tüm insani ve ahlaki değerlerin zirvede olduğu ve hüküm sürdüğü bir Türkiye diliyorum. Liyakatin ve ehliyetin gözetildiği, eğitimde, bilimde, sağlıkta ve kültür-sanatta ilerlemelerin kaydedildiği, çağdaş uygarlık seviyesinin üzerine çıktığımız bir Türkiye var umutlarımda. Kutuplaşmanın olmadığı, herkesin herkesi Yaratan'dan ötürü sevdiği bir Türkiye var umutlarımda. Fatih Sultan Mehmet'in emanetine sahip çıkan, Mustafa Kemal Atatürk'ün gösterdiği çağdaş yolda yürüyen, Yunus Emre ve Mevlana'nın felsefesine sahip çıkan ve o felsefeyi içselleştirip hayatına rehber kılan bir Türkiye var umutlarımda. Farklı inançlara ve görüşlere saygı duyan ve hoşgörü gösteren, farklılıklarımızı zenginliklerimiz olarak nitelendiren ve buna göre hep birlikte huzurlu bir şekilde yaşamanın gereğini yerine getiren bir Türkiye var umutlarımda. Toplumsal birlik ve beraberliğin had safhada olduğu, "Komşusu açken tok yatan bizden değildir" hadis-i şerifini günlük yaşamına uyarlayan ve mazlumları, yetimleri bağrına basan, onları koruyup kollayan bir Türkiye var umutlarımda. 

Allah, vatanımızı, milletimizi, bayrağımızı korusun. 

Not 2: Vahşet- Ankara Batıkent'te Köpek Katliamı

Sizlere "Yeryüzündeki en tehlikeli canlı hangisi?" diye sorsam ne cevap verirdiniz? Muhtemelen  yılan, akrep, aslan, kaplan, sırtlan vb. hayvanlar aklınıza gelir değil mi? Aslında yeryüzündeki en tehlikeli canlı insandır. Çünkü kin onda, nefret onda, kıskançlık onda... Uzatabiliriz bunu. Yanlış anlaşılmasın, genelleme yapmıyorum. Kötü insanlar olduğu gibi iyi insanlar da var. Ancak iyi insanların sayısı da git gide azalıyor gibi geliyor bana. 

Sözü fazla uzatmayacağım. Geçen günlerde Ankara Batıkent'te bir vahşet yaşandı. İnsan kılığına girmiş bazı canlılar onlarca köpeği zehirlediler. Bu nasıl bir vicdandır? Peki onların yaşamaya hakkı yok mu? Yüce Rabbimiz Allah, o canlıları bize emanet etmiş. Neden emanete hıyanet içindesiniz vicdansızlar? Elbet ahiret günü gelecek ve Allah'ın izniyle hesap vereceksiniz. Ve bir soru daha: Hayvan hakları ile ilgili yasal düzenlemeler ne zaman TBMM'nin gündemine gelecek? Merakla bekliyoruz. 

Not 3: Eğitim Programı 

Bir ülkede eğitimin zirve noktaya erişebilmesi için çağın gereksinimlerine uygun bir eğitim programına ihtiyaç vardır. Değerli dostlar, diğer bloğumda "İyi Bir Eğitim Programının Özellikleri Nelerdir?" ve "Eğitim Programının Faydaları" konularını ele aldım. Linkleri bırakıyorum. Okursanız çok sevinirim. 

https://egitimantolojisi.blogspot.com/2019/04/iyi-bir-egitim-programinin-ozellikleri.html

https://egitimantolojisi.blogspot.com/2019/04/egitim-programinin-faydalari.html

Ve son olarak Hakan Yılmaz'a da çok teşekkür ediyorum. Son derece emek dolu bir yazı kaleme almış ve biz blogger dostlarını unutmamış. Yazıyı okumanız için linki bırakıyorum: 

https://www.blogsavar.net/bir-yazinin-hikayesi-icerik-yazarligi/

Okuduğunuz için şimdiden teşekkür ederim. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere. Herkese mutlu, huzurlu ve sağlıklı günler...




11 yorum:

  1. Ülkemizin ve hatta tüm dünyanın önü şu anda puslu. Sürekli olumsuz gelişmeler oluyor ancak bunlar da muhakkak bir gün geçip umutlar yeşerecektir.

    YanıtlaSil
  2. Önemli konulara birer birer değinmişsiniz ne güzel. Yaşanan çirkinlikleri görünce insan bir ayrım yapılmasını istiyor artık insan olanlar ve olamayanlar diye teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. insan olmak maalesef unutulan bir kavram oldu. 14. yy da yirmi beş milyon kişi veba dan ölmüştü, çağımızda milyonlarca kişi hebadan ölüyor.

    YanıtlaSil
  4. Çok önemli konulara değinmişsin sayın editörüm. Daha iyi koşullarda bir ömür diliyorum yaşam hakkı olan bütün canlılara. 🙏

    YanıtlaSil
  5. Umutlarımdaki Türkiye yazınız çok güzel olmuş ama bir alttaki haber her şeyi yok ediyor. Bunlar nasıl insanlar hala aklım almıyor içim acıyor .

    YanıtlaSil
  6. Umarım her şey umutlarımızdaki Türkiye gibi olur. Çok teşekkürler bu güzel derleme için.

    YanıtlaSil
  7. Sizin gibi bilinçli, idealist ve hümanist eğitimciler olduğu sürece ben geleceğe umutla bakıyorum. Cevval gençlikten çok umutluyum. Bu devran da bitecek..

    YanıtlaSil
  8. Ankara'da yaşanan insanlık dışı olaydan çok utanıyorum, bir insan olarak. Birbirine saldıran insanlar yetmezmiş gibi en masum canlılara dahi bunları yapan nasıl insan olur ! Umarım herkese Allah akıl fikir verir.
    Umutlarındaki Türkiye hepimizin gönlünden geçen yer diye düşünüyorum. En azından blog camiasının... Çok güzel bahsetmişsin emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  9. Benim umutlarimda da hosgörü ve baris icinde yasayan bir ülke var 😊

    YanıtlaSil
  10. Onca çirkinliğe, kirlenmişliğe inat umudumuzu hep taze tutmalı, meydanı zalimlere bırakmamalıyız. İçim yandı o hayvancağızları öyle cansız görünce. Bunu yapanların vicdanları körelmiş, kalpleri kararmış. Yazık... "Zulm ile abad olanın ahiri berbad olur"

    YanıtlaSil
  11. Vahşeti maalesef izledik tv'den.. dünyanın acımasız insanlarla dolu olduğunu bilmek çok üzücü..

    YanıtlaSil

Popüler Yayınlar

Blog Listem