13 Ekim 2018 Cumartesi

Bloğumuzda Hangi Sıklıkta ve Ne Kadar Uzunlukta Yazmalıyız?


Yazmayı seven bir insanın kişisel bloğunun olması gerçekten çok güzel. Özgürce yazılar yazarsınız istediğiniz her konuda. Ben spor, edebiyat, eğitim gibi alanlarda yazmayı seviyorum ve bloğumda sıklıkla bu alanlara yer veririm. Bir başkası da ilgi duyduğu başka alanlara yer verir bloğunda. Herkes kendi ilgisine göre yazar. Burası tamam ama şöyle bir soru geliyor insanın aklına: Ne kadar sıklıkta ve ne kadar uzunlukta yazmalıyım?

Öncelikle şunu söylemeliyim ki bu tamamen bir tercih meselesidir. Herkes istediği sıklıkta ve istediği uzunlukta yazılarını yazabilir. Ben burada reklamıydı, SEO'suydu bunları bir kenara bırakarak yazıyorum düşüncelerimi. Bir insanın bloğundan kazanç elde etmek istemesi gayet normal ve haklı bir istektir. Emek veriyorsunuz, zaman harcıyorsunuz çünkü. Ancak bana göre en önemli şey yazmak, yazabilmektir. Yazmanın tadına varabilmektir. Ben yazılarımı genellikle kısa yazıyorum. Anlatmak istediğimi okuyucularıma genelde kısa ve öz bir biçimde iletmeye çalışıyorum. Çünkü kısa ve öz bilgi zamandan tasarruf sağlar ve okuyucuyu fazla sıkmaz. Genelde her gün kısa da olsa bir içerik oluşturmaya gayret ediyorum. Tabi yazmadığım günler de oluyor. Düzenli olarak içerik oluşturmak sitenizin trafiği için faydalı. 

Yukarıda da söylediğim gibi bu tamamen bir tercih meselesidir. Peki siz bu konuda neler düşünüyorsunuz? 
Görüşlerinizi paylaşabilirsiniz. Herkese yazı dolu günler :)

Foto Kaynak: https://images.pexels.com/photos/5199/hands-coffee-cup-apple.jpgauto

14 yorum:

  1. Bloguma uzun yazılarla başlamıştım, ancak bu yazıların okuyucuyu yorduğunu ve ilgisini dağıttığını fark edince daha kısa yazılar paylaşmaya başladım.



    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle oluyor. En iyisi kısa ve öz yazılar. Teşekkürler yorumunuz için :)

      Sil
    2. Bende kısa yazılara yönelmek zorunda kaldım , insanlar ne kadar görsel olsa bile sıkılabiliyorlar

      Sil
    3. Evet kısa yazılara dönmek zorunda kalıyoruz. Insanlar okurken sıkılıyorlar. Katkınız için teşekkür ederim ☺

      Sil
  2. uzun yazıları okumuyorlar zaten. Geçenlerde bir çamaşır suyunu beğenmediğim bir yazı hazırladım bir çok kişi bende çok seviyorum diye yorum bırakmış

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onun için en iyisi kısa ve öz yazmak. Yorumunuz için teşekkürler:)

      Sil
  3. Bende hem kısa metin hemde kısa cümleler kullanıyorum mesela...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de en iyisi bu. Katkınız için teşekkürler :)

      Sil
  4. Amacınız arama sonuçlarında çıkmaksa kısa yazılarla zor. ortalama 1800 kelimelik makaleler şart. bunu 2200-2400 bandında tutarsanız çok daha idealdir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında öyle bir amacım yok. Verdiğiniz bilgi çok yararlı bir bilgi. İlginiz ve yorumunuz için teşekkür ederim :)

      Sil
  5. kısa makalelere yöneldim. çok haklısınız zaman çok kıymetli, okurlar uzun içerikten kaçıyorlar.
    Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Bende blogumda kısa ve öz yazılar yaziyorum. Yazımızda şunu fark ettim ki hata yapmışım insan sevdigi ilgi duyduğu şeyler yazmalı ben farklı kategorilerde koydum ve şimdi o konu hakkında yazmak istemiyorum mesela . Bu beni sikiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısa ve öz yazılar en iyisi, teşekkürler katkınız için :)

      Sil

Popüler Yayınlar

Blog Listem