25 Ekim 2018 Perşembe

Edebiyat Günlükleri: Edebiyat Hakkında


Sanat, duyguların resim, müzik, mimari vb. yollarla dışa vurulması olarak tanımlanabilir. Edebiyatı da güzel sözlerin insanlar üzerindeki etkilerini düşünürsek güzel sanatlar içerisinde değerlendirebiliriz. Edebiyat bir sanat dalıdır ve duyguların, düşüncelerin okuyanları duygulandıracak, heyecanlandıracak ve estetik bir haz meydana getirecek biçimde söz ya da yazıyla anlatılması olarak tanımlanabilir. Bu tanıma bağlı kalarak oluşturulan eserlere de edebi eser adı verilir. 

Tanımları yaptığımıza göre bir de edebiyatın görevine değinelim. Aslında edebiyatın birçok görevi vardır. Ancak ben bu yazıda sadece bir görevine değinmek istiyorum; o da edebiyatın yansıtma görevi... Edebiyatın dış dünyadaki gerçeklikleri yansıtma görevi vardır. Bu görevi fotoğraf sanatı da yerine getirir ancak edebiyatı bu konu içerisinde ele aldığımızda edebiyat bu yansıtma görevini çok farklı biçimde yerine getirir. Bir edebi eser meydana getiren bir sanatçı önce dış dünyadaki gerçeklikleri algılar ve bu algıladığı gerçeklikleri kendi hayal dünyasında yeniden kurgular ve bunları bambaşka bir kalıba sokar. Sanatçının burada yaptığı iş kurmaca bir dünya oluşturmaktır. Yani diyebiliriz ki edebiyatın temelini kurgusallık/kurmaca dünya oluşturur. 

Edebiyatın temelini oluşturan bir diğer kavram ise hayal gücüdür. Hayal gücünü kullanmayan bir sanatçı kesinlikle düşünülemez. Zaten işin içinde hayal gücü yok ise burada sanattan söz etmemiz mümkün değildir. Kurmaca dünyanın oluşturulabilmesi için çok iyi bir hayal gücü gereklidir.

Değerli dostlar, bugünkü anlatacaklarım bu kadar. Bugünden itibaren yeni bir yazı dizisine başladım. Her gün olmasa da fırsat buldukça "Edebiyat Günlükleri" adı altında yazılar yazacağım. Bu yazı dizisinde edebiyat, edebi eser, Türk ve dünya edebiyatının en seçkin yazarları ve kitaplar hakkında çeşitli değerlendirmelerim olacak. Edebiyatseverlerin ilgiyle takip edeceğini umuyorum. Lütfen takipte kalın:) 



31 yorum:

  1. Yazarlarda zaten bu hayal gücünden besleniyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle. Bir yazar için olmazsa olmaz hayal gücü. Yorumunuz için teşekkürler:)

      Sil
  2. Edebiyat günlükleri o zaman zevkle takip edilecek bir konu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Takip ederseniz sevinirim. Yorumunuz için teşekkürler:)

      Sil
  3. Konu edebiyat günlüğü olunca ilgiyle takip edeceğim o zaman

    YanıtlaSil
  4. Bir Edebiyatsever olarak merakla beleyeceğim...

    YanıtlaSil
  5. Geldim bile harika blogunuza❤

    YanıtlaSil
  6. Böyle dolu dolu bloglarla tanışmak beni çok mutlu ediyor... Selamlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle yorumları görmek de beni çok mutlu ediyor. Hoşgeldiniz bloğuma :)

      Sil
  7. Edebiyatı ve sanatı seven bir blog ile tanışmak çok iyi geldi. Başarılar dilerim. Sizi takipteyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ben de size başarılar dilerim :)

      Sil
  8. iade-i ziyarete geldim ama müdavimi olacağım galiba. Aramıza hoş geldiniz.

    YanıtlaSil
  9. Merhaba blog takipçi etkinliği ile bloğunuza geldim. Sizi de beklerim. https://dertlidostum.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Uğradım ve izlemeye aldım :)

      Sil
  10. merhaba bende büyük takip etkinliğinden gedim. beklerim :) https://anonimden.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim takibiniz için. Ben de sizi takipteyim :)

      Sil
  11. Çok güzel bir blonunuz varmış,Derya da sizi önermiş.Takipteyim ben de :)

    YanıtlaSil
  12. Takibiniz için teşekkür ederim. Ben de sizi takipteyim :)

    YanıtlaSil
  13. Yanıtlar
    1. Ben de seviyorum seri yazıları. Yorumunuz ve ilginiz için teşekkürler :)

      Sil
  14. Öncelikle hayırlı olsun gibi bir giriş yapayım. :)

    Aslında blogger dünyasında birçok edebiyat serisi görüyorum. Belki de bana öyle geliyor. Benim size nacizane bir tavsiyem; bu yazı dizisinde sadece yazar-eser tanıtımından ziyade sizin "hayal gücü"nüzü yansıtacak yazılara yer vermeniz. Takipteyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginiz için çok teşekkür ederim. Aslında bu yazı serinin ilk yazısı. Diğerlerini de okursanız çok sevinirim. Bu seride edebiyata dair her şeyi paylaşmayı düşünüyorum. Sizin önerinizi de dikkate alacağım. Teşekkürler :)

      Sil
  15. Liseden edebiyat mezunu olarak bekliyorum yazıları İbrahim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ilgin için :) Gelecek inşallah :) Teşekkürler :)

      Sil

Popüler Yayınlar

Blog Listem