13 Kasım 2018 Salı

"İnsan Niçin Okur?" Adlı Yazım Hakkında


İnsan niçin okur? Hiç bu soruyu kendinize sordunuz mu? Ben sordum ve cevabını aramaya çalıştım. 

İnsan, bambaşka dünyaların, hayal alemlerinin kapılarını aralamak için okur. Anlama hızını artırmak, söz varlığını zenginleştirmek, bilgi edinmek, öğrenmek, konuşma ve yazma becerilerini geliştirmek, somut anlamda olmasa da soyut anlamda bambaşka dünyalarda, hayal alemlerinde gezintilere çıkmak amacıyla okur. İnsanın doğasında merak vardır. İnsan merakını gidermek için okur. 

Bu sorunun cevaplarını aradığım "İnsan Niçin Okur?" adlı yazım Bilgiustam.com'da yayınlandı. Siz de bu yazımı okumak isterseniz buradan okuyabilirsiniz. 

İlginizi Çekebilir: Kitap Okumak İçin 21 Önemli Neden

Görüşlerinizi yorum kısmından yazabilirsiniz. Görüşmek üzere...

25 yorum:

  1. Neden okuduğumuza dair cevaplar kişiden kişiye değişiklik gösterecek zannediyorum ki. Misal çok okuyan kesim için bu cevap başka, nadir bir okuma alışkanlığına sahip kişi için başka, hiç okumayan insan için bambaşka olacaktır.
    Kendi adıma, her gün en az +100 sayfa okuma kuralı olan ben için okumamın sebebi bir cevaba sığmayacak kadar sonsuz aslında. Ruhen, beynen, edebii ruhumun doyumuna ulaştığım tek yer, sayfalar... Yeni cümleler, içerikler, kurgular okumak, bugün hayatta olmayan ancak türk ve dünya tarihine büyük eserler bırakmış yazarların değerlerini hissetmek ya da...

    Ellerinize sağlık, başarılı bir yazı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. +100 sayfa okuma hedefinizin olması çok güzel. Bence hepimiz böyle hedefler koymalıyız kendimize. Yorumunuz ve ilginiz için teşekkürler :)

      Sil
  2. Ben ruhumu dinlendirmek be içimde kendimle savaşırken yenik düştüğüm zamanlar da okumayı tercih ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumak gerçekten ruhu dinlendiriyor. Yorumunuz ve ilginiz için teşekkürler :)

      Sil
  3. Kişisel web sayfanızı çok beğendim, nefis kurumsal bir havası var.
    Zaten reklam da alıyorsunuz. Ohh miss.
    Ellerinize sağlık.
    Selamlarımla,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Böyle yorumlar insanı yazmak için daha da heveslendiriyor. Sevgiler, saygılar :)

      Sil
  4. Yazdiginiz nedenlerin yanisira kendimi gelistirmek, günün stresini atmak da sayabilirim. Kitaplarin bize katkilari saymakla bitmez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet katkıları çok. İyi ki kitaplar var. Yorumunuz ve katkınız için teşekkürler :)

      Sil
  5. Bunlara artı olarak bilgi hazineme yenilerini eklemek için okuyorum..Bu arada iade-i ziyaretinize geldim :) Ziyaretiniz için de teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de teşekkür ederim yorumunuz ve ziyaretiniz için :)

      Sil
  6. Bilgiustam.com daki yazınızdan dolayı sizi tebrik ediyorum. Okumayı seviyorum, sevdiğim için okuyorum. Bir nedenim, beklentim yok..

    YanıtlaSil
  7. Bazen dinlenmek bazen öğrenmek için okuyorum. Merakın da önemli bir etkisi var.

    YanıtlaSil
  8. Gitmek isteyip de gidemediğim yerlere fiziksel olmasa da ruhen gitmek için okuyorum.

    YanıtlaSil
  9. Tebrik ederim. Okumayı çok seviyorum, insanı dinlendirdiğini düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Evet gerçekten insanı dinlendiriyor.

      Sil
  10. Amaca göre değişiyor niçin okuduğu; bunları pek güzel kaleme almışsınız diğer sayfadan yazmak istemedim kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
  11. Bazen öğrenmek bazen ise sadece Zihni’mi dinlendirmek için okurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz ve katkınız için teşekkür ederim :)

      Sil
  12. Huzur bulmak, dinlenmek ve ruhumu beslemek için okurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de huzur veriyor okumak. Katkınız için teşekkürler :)

      Sil
  13. insan neden okumalı ? nasıl neden uyumalı neden düzgün beslenmek gerekiyorsa onun için okumalı da okumak gerçekten bir terapi niteliğinde

    YanıtlaSil

Popüler Yayınlar

Blog Listem